Anonym (Nja) skrev 2017-01-19 17:00:56 följande:
Hon skrev att det fanns en anledning till att hon inte kunde åka. Du brydde dig inte alls om vad anledningen var. Att hon hade en anledning var tillräckligt för att hon självklart kunde skita i sitt löfte och stanna hemma.
Men nu är det helt fruktansvärt att han valde jobb före skolarbete? Låter jätte konstigt.
Som sagt självklart ska man försöka hålla det man har lovat. Dock kan det komma saker i mellan. Jobb är enligt mig en okej anledning om det man har lovat inte är jätte viktigt. Men vi vet inte vad det var han lovade att hjälpa ts med.
Mitt jobb kan ringa med kort varsel och vi måste försöka ställa upp för varandra. Men om någon frågar mig om hjälp på tisdag så säger jag ja om jag är ledig. Sen vet alla som känner mig att jobbet kan ringa med kort varsel så det behövs inte sägas. Så om ts kille brukar bli inringd med kort varsel så borde hon väl veta det? Åh är det ovanligt så var det ju inget han misstänkte skulle hända heller åh troligen väldigt kris nu när det hände då.
Men du, hon skrev att hon inte kunde ta sig pga ingen tid och hon kunde ej ekonomiskt, skrev hon. Så jag utgick från det och då blev min slutsats att hon inte kan åka.
I denna tråd så kan killen fortsätta att hålla vad han lovat. Istället för att tacka ja till ett jobb så kanske han borde ha tänkt på vad ordet "löfte" innebär. Det hade varit en annan sak om han inte hade kunnat ta sig dit, så vad är ditt problem? Att du inte ser att det är två olika situationer är inte mitt fel. Dessutom är jag inte här för att diskutera den andra dator-tråden.
Det är inte ts ansvar att hålla koll på att hennes killes jobb kan ringa honom. Hör du inte hur dumt det låter? Det är hans ansvar att ha det i åtanke.