Inlägg från: Kuddebarn |Visa alla inlägg
  • Kuddebarn

Pojkvän höll inte vad han lovade

I nästan alla fall bör man hålla det man lovat, jo.

Detta är ett sånt fall. Förstår att det låter lockande med jobb (pengar, pengar) men nu hade han faktiskt lovat dig en sak. Det bör han hålla. Åtminstone borde han ha pratat med dig innan han tackade ja.

Dålig stil.

• Kuddebarn
    Anonym (S) skrev 2017-01-19 16:13:39 följande:

Det är inte alltid man kan säga nej till jobb. Ibland finns det inte tillräckligt med folk och då måste de få tag i någon. Han har jobb acceptera det. Du får fråga en kompis.

Fast då skulle han inte ha gått och lovat henne nånting, om han visste att det kunde dyka upp jobb samtidigt.
  • Kuddebarn
    ungbrunett skrev 2017-01-19 16:24:46 följande:

Misstänker detta ännu mer eftersom du är här inne.

Är du inte intresserad över vad han lovat henne?

Jag är i de flesta trådar ;)
  • Kuddebarn

Jag tycker faktiskt att man ska hålla det man lovat. Även om det innebär att tacka nej till jobb. Han har lovat dig och han visste att detta kunde ske.

• Kuddebarn
    Anonym (S) skrev 2017-01-19 16:28:03 följande:

Hade du haft jobb så hade du förstått. Ringer någon från jobbet och behöver en så säger man "Ja." om man inte är för upptagen. Att hjälpa sin flickvän med studier kan vänta. Ringer någon från jobbet så står det inte i kalendern.

Fast han lovade och det kommer knappast som någon nyhet att man kan bli uppringd från jobbet. Det borde han ha haft i åtanke lite tidigare.
  • Kuddebarn
    Anonym (Nja) skrev 2017-01-19 16:45:39 följande:

Man ska hålla det man har lovat, absolut. Men när det gäller jobb så skulle jag säga att det beror på, på vad det gäller, vad man har lovat att hjälpa till med.

I andra tråden, den med datorn, så brydde du dig inte alls om att hon hade lovat att lämna tillbaka datorn i morgon. Vilken anledning hon än hade att inte göra det var okej. Men här är inte jobb en giltig anledning att bryta sitt löfte?

Ja, och pojkvännen borde ha haft i åtanke att inte gå runt och hålla saker han inte kan hålla.

Nej, det gjorde jag inte. Hon sa att det fanns en anledning till det så jag utgick ifrån att hon inte kunde ta sig (vilket hon också skrev), så det var en helt annan sak.
  • Kuddebarn
    Anonym (Nja) skrev 2017-01-19 17:00:56 följande:

Hon skrev att det fanns en anledning till att hon inte kunde åka. Du brydde dig inte alls om vad anledningen var. Att hon hade en anledning var tillräckligt för att hon självklart kunde skita i sitt löfte och stanna hemma.

Men nu är det helt fruktansvärt att han valde jobb före skolarbete? Låter jätte konstigt.

Som sagt självklart ska man försöka hålla det man har lovat. Dock kan det komma saker i mellan. Jobb är enligt mig en okej anledning om det man har lovat inte är jätte viktigt. Men vi vet inte vad det var han lovade att hjälpa ts med.

Mitt jobb kan ringa med kort varsel och vi måste försöka ställa upp för varandra. Men om någon frågar mig om hjälp på tisdag så säger jag ja om jag är ledig. Sen vet alla som känner mig att jobbet kan ringa med kort varsel så det behövs inte sägas. Så om ts kille brukar bli inringd med kort varsel så borde hon väl veta det? Åh är det ovanligt så var det ju inget han misstänkte skulle hända heller åh troligen väldigt kris nu när det hände då.

Men du, hon skrev att hon inte kunde ta sig pga ingen tid och hon kunde ej ekonomiskt, skrev hon. Så jag utgick från det och då blev min slutsats att hon inte kan åka.

I denna tråd så kan killen fortsätta att hålla vad han lovat. Istället för att tacka ja till ett jobb så kanske han borde ha tänkt på vad ordet "löfte" innebär. Det hade varit en annan sak om han inte hade kunnat ta sig dit, så vad är ditt problem? Att du inte ser att det är två olika situationer är inte mitt fel. Dessutom är jag inte här för att diskutera den andra dator-tråden.

Det är inte ts ansvar att hålla koll på att hennes killes jobb kan ringa honom. Hör du inte hur dumt det låter? Det är hans ansvar att ha det i åtanke.
  • Kuddebarn
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:10:39 följande:

I förra tråden försvarade du ts också. Typ som att man misstänker att du är ts. Nåväl. I den tråden hade ju ts lovat att hon skulle lämna tillbaka datorn, men gjorde inte detta. Då borde ts där kanske tänkt på att inte lova att lämna tillbaka saken eftersom något kunde komma emellan, typ som att henns morfar plötsligen kunde bli döende.

Jag försvarade ts i den tråden för att hon skrev att hon inte hade råd att åka till honom eller tid för att endast lämna tillbaka datorn. Hade denna ts pojkvän inte haft råd så hade det fått vara, för då finns det liksom inget att göra åt saken? Nu kunde han ha tackat nej till jobbet. Det går inte att jämföra med en morfar som ligger på dödsbädden. Om ett jobb kommer emellan kan man ändå hålla vad man lovat, inte om en släkting är döende. Sorgligt att du inte inser detta.

Vad du misstänker är irrelevant för mig. Självklart är inte jag TS men du får gott tro vad du vill.
  • Kuddebarn
    Anonym (Nja) skrev 2017-01-19 17:22:34 följande:

Du började försvara henne långt innan hon skrev att hon inte hade tid eller pengar. Den ända infon du hade när du började var att det fanns en anledning men hon orkade inte skriva den.

Jag började försvara henne på riktigt när hon skrev att hon inte hade tid eller pengar. Ja, från början var den enda infon jag hade att det fanns en anledning och jag utgick ifrån att det var en rimlig anledning.

Är du klar?
Svar på tråden Pojkvän höll inte vad han lovade