Inlägg från: Anonym (Nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja)

Pojkvän höll inte vad han lovade

Kuddebarn skrev 2017-01-19 16:30:13 följande:

Jag tycker faktiskt att man ska hålla det man lovat. Även om det innebär att tacka nej till jobb. Han har lovat dig och han visste att detta kunde ske.

Man ska hålla det man har lovat, absolut. Men när det gäller jobb så skulle jag säga att det beror på, på vad det gäller, vad man har lovat att hjälpa till med.

I andra tråden, den med datorn, så brydde du dig inte alls om att hon hade lovat att lämna tillbaka datorn i morgon. Vilken anledning hon än hade att inte göra det var okej. Men här är inte jobb en giltig anledning att bryta sitt löfte?
  • Anonym (Nja)
    Kuddebarn skrev 2017-01-19 16:48:54 följande:

Ja, och pojkvännen borde ha haft i åtanke att inte gå runt och hålla saker han inte kan hålla.

Nej, det gjorde jag inte. Hon sa att det fanns en anledning till det så jag utgick ifrån att hon inte kunde ta sig (vilket hon också skrev), så det var en helt annan sak.

Hon skrev att det fanns en anledning till att hon inte kunde åka. Du brydde dig inte alls om vad anledningen var. Att hon hade en anledning var tillräckligt för att hon självklart kunde skita i sitt löfte och stanna hemma.

Men nu är det helt fruktansvärt att han valde jobb före skolarbete? Låter jätte konstigt.

Som sagt självklart ska man försöka hålla det man har lovat. Dock kan det komma saker i mellan. Jobb är enligt mig en okej anledning om det man har lovat inte är jätte viktigt. Men vi vet inte vad det var han lovade att hjälpa ts med.

Mitt jobb kan ringa med kort varsel och vi måste försöka ställa upp för varandra. Men om någon frågar mig om hjälp på tisdag så säger jag ja om jag är ledig. Sen vet alla som känner mig att jobbet kan ringa med kort varsel så det behövs inte sägas. Så om ts kille brukar bli inringd med kort varsel så borde hon väl veta det? Åh är det ovanligt så var det ju inget han misstänkte skulle hända heller åh troligen väldigt kris nu när det hände då.
  • Anonym (Nja)
    Katten Lilla skrev 2017-01-19 17:09:34 följande:

...?

Det är INTE ts ansvar att hålla koll på att pojkvännens jobb kan ringa med kort varsel!

Det är ju HANS ansvar!

Innan jag lovar nån något så ser jag till att vara helt säker på att jag inte jobbar just den dagen, och kan jag inte vara helt säker, om jag har ett jobb som ts pojkvän kanske har, så skulle jag inte kunna lova nånting.. för jag vill inte göra personen besviken.

Men snälla. Om dom är ett par så borde ts veta om han har ett jobb som kan ringa när som och om han måste ställa upp. Men visst han kunde ändå har tackat nej. Dock tycker jag att det som han har lovat ts måste vara väldigt viktigt om han ska vägra jobba. Sen kan det ju också va så att hans jobb i stort sätt aldrig ringer och det nu var total kris och han mer eller mindre var tvungen att ställa upp. Men som vanligt så får man extremt lite detaljer i ts.
  • Anonym (Nja)
    Kuddebarn skrev 2017-01-19 17:16:09 följande:

Jag försvarade ts i den tråden för att hon skrev att hon inte hade råd att åka till honom eller tid för att endast lämna tillbaka datorn. Hade denna ts pojkvän inte haft råd så hade det fått vara, för då finns det liksom inget att göra åt saken? Nu kunde han ha tackat nej till jobbet. Det går inte att jämföra med en morfar som ligger på dödsbädden. Om ett jobb kommer emellan kan man ändå hålla vad man lovat, inte om en släkting är döende. Sorgligt att du inte inser detta.

Vad du misstänker är irrelevant för mig. Självklart är inte jag TS men du får gott tro vad du vill.

Du började försvara henne långt innan hon skrev att hon inte hade tid eller pengar. Den ända infon du hade när du började var att det fanns en anledning men hon orkade inte skriva den.
  • Anonym (Nja)
    Kuddebarn skrev 2017-01-19 17:26:57 följande:

Jag började försvara henne på riktigt när hon skrev att hon inte hade tid eller pengar. Ja, från början var den enda infon jag hade att det fanns en anledning och jag utgick ifrån att det var en rimlig anledning.

Är du klar?

Inlägg skrevs av dig, där skrev du att hennes planer har ändrats och då är det bara så. Du hade ingen info om vad det var för planer eller någonting, utan det var bara att accepterar i alla fall.

I det här fallet vet inte heller vad det gäller. Det har med skolan att göra. Men det kan va 100 olika saker. Jätte viktiga eller strunt saker. Vi vet inte heller hur hans jobb ser ut och varför han sa ja. Men ändå ska han utan undantag hålla det han lovat, enligt dig.

Tycker du resonerar helt snurrigt. Du säger även emot dig själv.
Svar på tråden Pojkvän höll inte vad han lovade