Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Pojkvän höll inte vad han lovade

Anonym (M) skrev 2017-01-19 16:35:47 följande:

Hon torde ju ha i åtanke att hans jobb innebär att han kan bli inringd med väldigt kort varsel.

Som (S) har förklarat här i tråden står inte sånt med i hans kalender.

Nej, där har du fel.

Det är inte ts uppgift att ha i åtanke att hans jobb kan ringa honom och fråga om han kan jobba. Det är hans uppgift att tänka på det innan han går och lovar nånting han sen inte kan hålla.
  • Anonym (-)

Han gjorde givetvis fel. Han bör definitivt hålla det han lovat.

En smart person går inte runt och lovar att ställa upp för andra när man har ett jobb som kan ringa och fråga en om man kan jobba. Det bör man alltid ha i åtanke. Han borde alltså ha haft det i åtanke, inte du.

• Anonym (-)
    smulpaj01 skrev 2017-01-19 16:51:49 följande:

Självklart går jobb före någon annans studier!

Bara att acceptera!!

Nej. Han lovade sin flickvän en sak.

Han bör veta att han har ett jobb som kan ringa och fråga honom om det passar att jobba, så han skulle ha tänkt på att inte gå runt och lova saker och göra andra besvikna. Man håller det man lovat.
  • Anonym (-)
    smulpaj01 skrev 2017-01-19 17:13:58 följande:

Exakt! Viktigare än mycket annat! Ts får väl anlita någon annan att hjälpa till med läxan!

Eller skaffa en bättre pojkvän som inte bryter sina löften.
  • Anonym (-)
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:08:47 följande:

Men i vilken värld håller alla alltid allt de lovat?

Ts kan väl sköta sitt själv. Går man på universitetet är man någorlunda vuxen och kan gott reda sig själv. Ber man någon om hjälp så anpassar man till när denne kan. Dyker det upp något viktigt, typ jobb, så får det där hjälpandet ske någon annan gång när det passar hjälparen.

Förmodligen i ingen värld. Det är väl därför världen ser ut som den gör idag.

Problemet är inte hur vuxen ts är eller ej. Inte direkt heller vad hon behöver hjälp med. Problemet är att pojkvännen sket i sitt löfte. Ett löfte som uppenbarligen var viktigt. När man lovar nånting så ser man till att hålla det också, med undantag om det kommer ett dödsfall eller något sådant allvarligt emellan. Visst är ett jobb viktigt, men det är inte så viktigt att han måste bryta ett löfte och bara skita i det. Att inte ens prata med ts var väldigt dumt gjort.
  • Anonym (-)
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:24:46 följande:

Eller så skaffar hanen bättre flickvän som förstår värdet av hårt arbete och som är vettig nog att förstå att hur man prioriterar här i livet.

Jag tror inte att han får något långvarigt förhållande om han sviker sina tjejer så fort nånting bättre dyker upp för honom, faktiskt.
  • Anonym (-)
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:27:05 följande:

Vad ska han säga till sin chef då? Sorry, jag kan inte jobba, ska hjälpa flickvännen med läxan. Eller vad det nu var? Ska skjutsa henne till bussen? Vakta hennes katt medan hon träffar en kompis? Beror ju helt på syftet. Självklart gjorde han helt rätt.

Som det är? Att han har lovat flickvännen att ställa upp och att det gäller universitetet?

Vad dillar du om? Kan du inte se skillnad på en universitetssak och att vakta katten medan tjejen är på stan? Skärp dig.
  • Anonym (-)
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:33:12 följande:

Kanske vänta lite med relationer tills man kan se utanför sin egen bubbla? Det är knappast ett svek att säga att man måste jobba. Det är ansvarsfullt.

Nåja. Fortsätt du prioritera jobb först av allt. Det är ditt liv. Jag ser i alla fall till att hålla det jag lovar, och det spelar ingen roll om jobbet ringer eller ej. Jag prioriterar mänskliga relationer starkt och ser till att inte svika mina nära och kära medvetet. Antar att somliga gillar den andra varianten.
  • Anonym (-)
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:36:43 följande:

Hade en anställd till mig sagt att hen var tvungen att hjälpa partnern att läsa läxor och därmed inte kunde komma in och jobba skulle jag troligen inte ringa hen igen om jag hade andra val. Hur seriöst låter det i arbetsgivares ögon?

Förklara för mig exakt vad som är en så viktig "universitetssak" som gör att ts måste ta hjälp av någon annan, som kräver att killen stannar hemma från jobbet och som dessutom måste göras just precis när ts vill det. Ts har tre val: gör det själv, vänta till pojkvännen kan (kanske efter jobbet?) eller fråga någon annan.

Det är inte min sak att avgöra hur seriöst det låter.

Surt att tacka nej till jobb, men han skulle ha sett till att inte lova nånting när han vet att jobbet kan ringa honom.

Hur ska jag veta vad det är? Jag utgår ifrån att det är viktigt eftersom att ts skriver det OCH det handlar om universitetet. Det spelar inte heller så jättestor roll för mig för min poäng är att man ska hålla det man lovat.
  • Anonym (-)
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:41:50 följande:

Jag och de allra flesta jag känner hade förstått när något ska prioriteras och när något kan vänta. Det fanns en tråd här en gång om en som var ledsen över att hen inte fick fortsätta sitt nya arbete då hen sjukskrivit sig och stannat hemma från jobbet av diverse olika anledningar. Folk har olika prioriteringar, det har du rätt i. Somliga förstår värdet av arbete, andra prioriterar.. skevt.

Nja, så är det ju inte.

Ett löfte är ett löfte och det är inte alltid man kan skjuta upp saker och ting.

Somliga förstår hur elakt det är att bryta ett löfte man kan hålla.. andra är helt enkelt lite kocko.
Svar på tråden Pojkvän höll inte vad han lovade