Inlägg från: Anonym (Zzz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zzz)

Pojkvän höll inte vad han lovade

Det låter lite som att de flesta här som klagar på ts inte har gått någon universitetsutbildning själv (åtminstone inte av det mer krävande slaget)?! Läxa? Har man väl inte på universitetet?? Jag kan föreställa mig en hel del situationer där hjälpen är viktig. Tex om hon läser något som har med matematik eller juridik att göra, och pojkvännen kan just det ämnet. Hon kanske verkligen behöver en massiv genomgång som tar en hel kväll för att förstå hur hon ska räkna etc. Annars kuggar hon på tentan för den kursen. Som ett exempel bara. Har man då lovat att hjälpa henne så vet man hur viktigt det är för henne och då är det taskigt att strunta i det. Som timvikarie måste man inte alltid ställa upp. Som tillsvidareanställd skulle man vid kris kunna bli beordrad att komma in och jobba. I så fall är det inte pojkvännens fel, men det framgick i vart fall inte att det skulle vara på det sättet.

• Anonym (Zzz)

Att fixa sin utbildning själv är ju inte samma sak som att inte få hjälp med att gå igenom och lära sig vissa procedurer. Det är ju det man har lärare och handledare till annars. För att man får någon som tränar med en så att man lär sig så betyder det ju inte att den personen tex är involverad i att skriva ens inlämningsuppgifter etc. Det är inte alltid det räcker med att läsa i böcker. Ibland behövs någon att diskutera med också. Det är inte säkert att man har kurskamrater som har tid och lust. Det kan ju f ö vara en omtenta.

ungbrunett skrev 2017-01-19 22:19:03 följande:

Personligen sa jag läxa för jag då inte förstod att hon plugga på universitet.

Dock anser jag att man bör fixa sin utbildning själv och inte ta hjälp av utomstående.

Som timanställd är det ju ännu viktigare att ta de jobben man får. Risken är ju man inte blir erbjuden fler tillfällen annars. Som tillsvidareanställd har du en tryggare anställning och kanske större möjligheter till flex, känner chefen bättre osv. Mycket mer tillåtande klimat för tillsvidareanställda än extrajobbare, tänker jag

Svar på tråden Pojkvän höll inte vad han lovade