Inlägg från: Anonym (Tjena') |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjena')

Pojkvän höll inte vad han lovade

Anonym (Frida) skrev 2017-01-19 16:12:01 följande:
    Liten? Går på universitetet, men okej. Du behöver inte bli otrevlig. :)
    Fast då är det ju inte "skolrelaterat" eller är du en av alla de som kallar universitet för skola precis som om det vore ett gymnasium?
  • Anonym (Tjena')
    Kuddebarn skrev 2017-01-19 16:15:40 följande:
    Fast då skulle han inte ha gått och lovat henne nånting, om han visste att det kunde dyka upp jobb samtidigt.
    Det kanske han inte visste. I vissa fall är det outtalat av chefen att man måste ställa upp. I andra fall kan det vara att man inbillar sig att man är så viktig att man måste ställa upp. Hur det var vet vi inte.
  • Anonym (Tjena')
    Kjell2 skrev 2017-01-19 20:27:31 följande:

Den här typen av löften, "Jag hjälper dig på lördag", "Kommer över med datorn nästa vecka", "Bio klockan fem" har jag alltid givit och tagit emot med outtalade förbehåll . Om inte - 
    - min morfar bli dödssjuk
    - jag får magsjuka
    - det blir vattenläcka i mitt kök
    - kris på jobbet
    - osv

Jag ser det inte som löftesbrott även om jag har full förståelse för besvikelse. Sen kan man i varje enskilt fall självklart diskutera om det är rätt prioritering, t ex kris på jobb vs. hjälpa med studier. 

Klokt!
  • Anonym (Tjena')
    LHF skrev 2017-01-20 09:40:16 följande:
    Men det står ingenstans att hon behöver hjälp med en läxa??

Jag tolkar ts som att han ska hjälpa henne när hon behöver göra något i/till skolan, inte att han ska hjälpa henne med skolrelaterade saker!

"Låtsasexempel": Ts pojkvän har lovat att vara barnvakt till hennes barn den dagen när hon har en tenta.
    Han har lovat att skjutsa henne 10 mil för att hon skriver en uppsats om just det där som ligger 10 mil bort.

Ungefär så tänker jag.
    Då får man lösa det på samma sätt som man gjort om man var singel eller om pojkvännen plötsligt blev väldigt sjuk.
Svar på tråden Pojkvän höll inte vad han lovade