• LHF

Pojkvän höll inte vad han lovade

ungbrunett skrev 2017-01-19 17:22:32 följande:
    Men herrrgud. Okej om han bröt löftet om giftermål typ. Men här är en läxa. Eller vad det var. Som säkert kan göras vid ett annat tillfälle. Allt i världen kan inte bedömas med samma mått.
    Men det står ingenstans att hon behöver hjälp med en läxa??

Jag tolkar ts som att han ska hjälpa henne när hon behöver göra något i/till skolan, inte att han ska hjälpa henne med skolrelaterade saker!

"Låtsasexempel": Ts pojkvän har lovat att vara barnvakt till hennes barn den dagen när hon har en tenta.
    Han har lovat att skjutsa henne 10 mil för att hon skriver en uppsats om just det där som ligger 10 mil bort.

Ungefär så tänker jag.
  • LHF
    Anonym (Tjena') skrev 2017-01-20 11:51:57 följande:
    Då får man lösa det på samma sätt som man gjort om man var singel eller om pojkvännen plötsligt blev väldigt sjuk.
    Det är ju skillnad om han skulle blivit sjuk. Nu valde han att bryta löftet, för mig är det en annan sak. Nu vet vi ju inte vad han skulle hjälpa till med, vilket jag tycker spelar roll i sammanhanget.

Det låter dock på ts som att hon inte har så lätt för att få hjälp från någon annan då hon skriver att det här ställde till det en hel del för henne. Hade hon haft många valmöjligheter så hade det knappast varit ett problem!
Svar på tråden Pojkvän höll inte vad han lovade