• Panduro

    Barnvagnstips??

    Gravid i v.15 och totalt lost i barnvagnsdjungeln! Vad ska man tänka på, och hur ska man tänka?? Har ni några tips på bra barnvagnar?

    Bor på landet, bör alltså gå att köra i relativt hård terräng. Fördelar och nackdelar med kombivagn? Vad är skillnaden mellan kombi och duo? Rekommenderar ni en ny eller en begagnad? Vill ha en som går att vända framåt och bakåt. HJEEELP!

  • Svar på tråden Barnvagnstips??
  • Mandelkanel

    Kolla Britax Smile. Säljs i paketpris med liggdel, sittdel och babyskydd som går att fästa på samma underrede. Går att vända sittdelen. Bra pris, relativt liten plats i bilen. Tåliga hjul, vi har kört mycket i motionsspår, grusväg och ojämn terräng. Smidig i stadsmiljö också. Har bara positivt att säga om den vagnen. Om ni har råd så skulle jag satsa på en ny vagn och slippa lagningar och ev reservdelar som slutat tillverkas. I gott skick kan man ju sälja den sen.

  • Treansresa

    Jag hade köpt en med 4 stora fasta hjul. Typ emmaljunga city cross eller edgen mef classic chassit. Blir inte samma sköna känsla mef små hjul om man ska gå mycket i terräng.

  • kixan

    Emmaljunga! ("Emmagunga" ;)). Sjukt bra fjädring på de lite äldre modellerna iaf, jag har ett äldre chassi med fyra fasta lufthul, den är som en dröm att köra på långpromenader, grusvägar, ojämnt osv, och kostade bara typ 500:-. Kombinera med en mindre smidigare vagn att ha i stan, det är svårt att få en vagn som både är grym i terräng och smidig på stan. Och kolla in bärsjal också, ännu smidigare, då tar man sig verkligen farm överallt utan att behöva fundera. :)


    A -03, F -05, V -10, S -14
Svar på tråden Barnvagnstips??