Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

"Skönhetskrämer"/hudkrämer/ budget?

Ju äldre man blir ju viktigare att ta hand om hyn. Så, hur mycket lägger du på krämer? Snackar inte smink utan dagkräm, nattkräm och ögonkräm. Vad tycker du är viktigast och hur länge håller en ögonkräm? Om du använder varje morgon och kväll? De flesta är blott 15 ml. Allt som allt blir det ju en rejäl summa om man använder alla dessa varje dag i ett år? Summa du lägger? Märken? Hur gör du? Någon att rekommendera? Dofter? Difteri? Tycker du att det är bullshit med alla dessa krämer och hoppar det? Denna tråd är mest för skojs skull. Kul att läsa om.

• Svar på tråden "Skönhetskrämer"/hudkrämer/ budget?
  • Anonym (Anonym)
    volvo142 skrev 2017-01-20 02:00:30 följande:

Har handexem.. jag la väldigt mycket pengar på eländet förut, med svin dyra krämer och skit. Sen när jag började kolla innehållet så insåg jag att det var inget bättre med dom. än naivea t.ex. så nu kör jag nevia och  jukonsalva som är den "renaste" jag hittat. märker inte den minsta skillnad utom i plånboken.. är inne på min andra kortison omgång börjar bli bra faktiskt. Apotekets skit innehåller alkohol och doft ämnen redan där är dom på samma nivå  som vilken salva som helst. Tror inte på sånt bullchit vill man ta hand om huden av skötens själ så duscha svalt kort och med dusch olja. smörja in sig behöver man  bara om man är torr enligt mig. :)  oj det blev en uppsats om detta :P

Älskar uppsatser. Bra inlägg, tack. Kul o läsa. Nivea menar du?
  • Anonym (Anonym)
    volvo142 skrev 2017-01-20 02:51:31 följande:

skäl och Nivea menade jag och duscholja och en massa andra små fel ser jag. ;)

härligt att du gillar sånt då haha. har du själv hudproblem eller är det bara skönhets salvor du är ute efter?

Ah ok. Inga problem, mest torr. Skäl?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lyster) skrev 2017-01-20 12:52:50 följande:

Glömde säga. Är 44.

En annan favorit är kokos- eller mandelolja FÖRE duschen. Både på kropp och (rengjort) ansikte. All torrhet försvinner.

Mandeloljan borde ta slut då? Liten burk? Räcker typ tre droppar till hela kroppen? Menar du att det funkar? Du blir inte torr efter dusch?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (llll) skrev 2017-01-20 13:00:41 följande:

Inget. Är 46 år, använder bara fuktkräm om jag känner mig torr. 

Har inte använt nåt när jag var yngre heller och har superfin hy, ser yngre ut än vad jag är (säger folk) och jag är nöjd med mig själv. Med andra ord ser jag ingen nytta i alla dess dyra krämer. Kanske beror på vilken hudtyp man har eller på gener, vet inte. Min mamma var likadan, såg yngre ut långt upp i åldrarna. 

Vad menar du förresten med difteri, haha. Det måste blivit nåt fel där :)

Okej, ja, jag tror jag åldras rätt långsamt i hyn jag också. Ja, kanske är bra då. Ja haha, doftfri, inte difteri. Dig gick det inte att lura hahaha. Tänkte att någon skulle ta det som ett hudvårdsord. Fan, nu känns det ju överflödigt med alla krämer.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lyster) skrev 2017-01-20 13:18:17 följande:

Jag vet inte riktigt på vilket sätt kokosfett och kokosolja är olika, men det är det. Oljan är tydligen det man 'ska' använda på kroppen. Jag bor dessvärre i Spanien så jag köper ett lokalt märke på hälsokosten.

Vad gäller mandelolja, det stämmer, det går åt MYCKET.

Oftast blir det nog så att jag kör mandelolja på knän, armbågar och fötter. Och sen kokosolja resten.

Man borde kunna droppa ner den i någon kräm.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (R) skrev 2017-01-20 15:44:13 följande:

Jag vågar iaf inte chansa och välja de billigare märkena. Jag har dock en liten "rynkfobi" o har haft sen 20-års åldern. Är nu 38år.

Hur går den nu med rynkorna då? Hur har hyn förändrats?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nörd) skrev 2017-01-20 16:52:22 följande:

Kan förtydliga att rynkor inte tillhör mina problem, det har jag mycket få, men tidigare fick jag lätt pormaskar, tilltäppt & ojämn hy, grov hudtextur & ojämn hudton samt besvär med yttorrhet. Nuförtiden har jag slät, mjuk & återfuktad hy med lyster & jämn hudton :)

Vad hjälpte mot pormaskarna exakt? Får du inte det längre? C-vitamin? Då borde man ju kunna droppa i apelsin i någon kräm och köra lika väl? Jag har ojämn hudton, eller röd liksom.
Svar på tråden "Skönhetskrämer"/hudkrämer/ budget?