• Hessy

Skaffa barn med häst?

Hur funkar det att ha hästar`och barn`?'

Har börjat planera barn och det enda som stoppar mig är hästarna, de är mitt allt och att sälja finns inte på frågan. Har två hästar men en familj som hjälper mig väldigt mycket nu också. 
    Hur tidigt kan man börja rida? och hur tidigt kan man ta med barnet till stallet? kan man ha den i barnvagnen när den är några månader och rida samtidigt? förlåt för sjuka frågor men undrar verkligen hur ni med häst och barn gör!  Självklart kommer pappan vara hemma mycket men tänker typ på dagarna när man åker ut för att bara rida  eller bara fixa :) Självklart skulle jag aldrig lämna mitt barn ensam/ hungrit/gråtande osv..:)

• Svar på tråden Skaffa barn med häst?
  • Hessy
    Jill 79 skrev 2017-01-20 09:17:13 följande:

Ha med barnet i stallet kan man ha från start. Men du kan ju inte lämna barnet i stallet och typ rida ut. Men om barnet sover i sin vagn kan du ju ställa vagnen på ett säkert ställe bredvid ridbanan. Då ha du ju koll om bebisen vaknar och är ledsen. Jag har haft med mitt första barn mycket när han var bebis. Det viktigaste är säkerheten. Att alltid ställa barnvagnen där den inte kan bli översprungnen om det kommer en löshäst. Jag brukade alltid säga in vagnen i en tombox medan jag nickade och fixade med hästarna.

Självklart måste de vara säkert":) och mamma är arbetslös/arbetsskadad så hon fixar alltid åt hästarna på dagarna och har mycket tid till att hjälpa till. Är tävlingsryttare så vill vara ifrån det så kort tid som möljligt=)
Svar på tråden Skaffa barn med häst?