• Anonym (Hej)

Ältar mig till döds

Jag har också varit sån, men är det inte längre. Vet inte vad du sysselsätter dig med, men kan vara så att du behöver förändring. Man tänker att det alltid har varit så osv och det har säkert varit så allt för mycket, men just nu fokuserar du på dessa perioder, men när man väl kommer till ett nytt sammanhang kan det faktiskt försvinna. Det kan vara så enkelt, även om du inte tänker så nu. Sertralin kan fungera. Mirtazapin är känd för viktuppgång, behöver inte vara så, men själv skulle jag aldrig ta den. Sertralin funkar likväl. Det är riktigt jobbigt att känna som du gör, det är inget fel att ta till medicin en period. Du behöver inte vara så hård mot dig själv. Du kan må bättre än vad du gör. Sök terapi, och känns det inte bättre med den hjälp du får, så var mer konkret. Ta hjälp av en vän för att strukturera upp hur du ska ha hjälp, och eventuellt byt den proffessionella samtalskontakten om du inte känner förbättring. Det är inte taskigt att byta. Man ska inte bestämma över andra men jag tror att det är dags med medicin. Du ska _inte_ gå med detta mer.

• Anonym (Hej)

Man kan förvärra saker genom att fokusera på problemet också med alla självhjälpsböcker. Nörda in på något. Byt fokus helt. Passionera dig för nåt.

Svar på tråden Ältar mig till döds