• Sus4nne

Ruvartråd

Hej,

Vi gjorde insättning med färskt embryo den 6/4 med ägg från en äggdonator. Detta är vårt fjärde försök, vår andra donator. Vi fick två till frysen.

Jag har egentligen testdag idag, men eftersom jag jobbar idag och imorgon bestämde vi att vi ska ta grav. test på lördag istället. Har blivit så knäckt och ledsen de andra gångerna...

Jag har progynon och lutinus och de symptom jag haft är ömma bröst, molande mensvärk och haft lite ont i svanken. Egentligen inga symptom som man inte kan få av lutinus vad jag förstår.

Längtar till på lördag samtidigt som jag inte gör det, vill gärna leva på hoppet lite till.

• Sus4nne

[quote=77609666][quote-nick]Maran73 skrev 2017-04-20 12:42:57 följande:[/quote-nick]Hej! Åh, håller alla tummar jag har! Är det första försöket med den nya donatorn? Förstår detta med att vänta med test till en ledig dag... jag har sett till att jag jobbar hemma imorgon då resultat fr blodprov troligtvis kommer, och jag ska ta hemmatest på morgonen. Då kan man "bryta ihop" i hemmets lugna vrå... Men hoppas hoppas att jag inte behöver bryta ihop utan kan gå omkring och le hela dagen! Det återstår att se...

Nej fy, symtom är egentligen ingen idé att försöka tyda, men supersvårt att låta bli...

Hoppas på glada besked för oss alla!

Tack, ja det är första försöket med denna donatorn. Skönt för dig att du kan jobba hemifrån, jag håller verkligen tummarna för att du ska kunna gå runtoch le heeela dagen!

• Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-04-20 23:35:09 följande:

J A G Ä R G R A V I D!!!!! Provsvaren kom redan ikväll! Såååååå lycklig! <3

Stort grattis!! Åh, vad roligt :)
  • Sus4nne
    marmite79 skrev 2017-04-21 12:07:56 följande:

Alltså, att stå på Lutinus samtidigt som mensappen plingar med "återstående dagar i cykeln: 1" är så enormt dåligt för min mentala hälsa. Jag har varit på toa ca 12 gånger idag...

Jag har också lutinus, men jag får ingen mens naturligt utan jag har ätit Femasekvens i många år för att få mens. Vid senaste mensen så skulle jag sluta med Femasekvens och har alltså i en månad ätit progynon nu istället. Jag är därför tveksam till om jag kan få mens nu eller om blödningen (om det visar sig att jag inte är gravid) kommer när jag slutar med lutinus? Någon som vet? Jag är nu på ruvardag 18 och ännu ingen blödning iaf, vilket känns positivt ändå. Ska ta grav. test imorgon.
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-04-23 14:03:57 följande:

Hallå alla, hur går det? Någon som tjuvtestat el så?

Jag tog ett test igår, ruvardag 15, som visade GRAVID 2-3!!
    Jag har lite svårt att tro på det och har lite ljusrosa väldigt tunna flytningar som oroar mig.
    Bara för att försöka lugna nerverna så ska jag ta ett test till imorgon.
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-04-23 19:47:29 följande:
    Ååååååh!!! Jaaaaaaa!!!! <3 Jättestort grattis, klart du ska tro på det!!! Så härligt! Ang blödningar/färgade flytningar, se nedan....
    Kunde såklart inte hålla mig, tog ett test nu på kvällen. Inget digitalt test, men man kunde se två sträck! Fortfarande gravid!!

Förstår inte riktigt hur jag ska kunna hålla ut i 6-8 veckor till bara då vi har vårt första besök och ultraljud i Malmö?!
Svar på tråden Ruvartråd