• Maran73

Ruvartråd

Hej alla ruvare! Hoppar in här

RD 5 med ett jättefint 6-dagars, gör ÄD i Riga. De har gjort PGS på våra embryon (därav ET först dag 6) och har nu ett normalt embryo i livmodern och 8 i frysen, så glad att vi har så många eskimåer om detta försök misslyckas! Hoppas förstås att det lyckas, vår läkare gav oss 70% chans eller mer, använde även embryo glue.

Annars har jag det precis som alla andra ruvare, går och känner efter fast jag vet att jag bör låta bli, tiden sniglar sig fram och jag kan inte tänka på mycket annat... som vanligt alltså. Lite småsymtom men inget att tala om... Testdag m blodprov på tordag, kommer att testa hemma på fredagsmorgon tänkte jag OM jag kan jobba hemma då, så jag kan bryta ihop i hemmets lugna vrå vid negativt...

Fråga: någon som blivit torr och irriterad i vagina av progesteronet? Känns som att det KAN vara svamp men är inte säker. Mejlat o frågat kliniken vad jag bör göra (medicinera?) men de har ju stängt idag. Ja ja, det löser sig.

Någon mer som ruvar just nu?

Kram!

• Maran73
    Ztella skrev 2017-04-18 06:07:44 följande:

Hoppar in igen efter vår misslyckade fet i februari. Fick tillbaks ett 2 dagars toppembryo igår som är från samma "kull" som sonen.

Grattis till er som plussat! Helt fantastiskt!

Bara hålla tummarna nu!

Wow ett 6 dagars, då känns inte ruvningen så lång i alla fall, lycka till!

Detsamma!! Nej, inte så långt men det förstår inte min hjärna riktigt...
  • Maran73

Hallå allihopa!

Testdag idag!!! Sitter just nu på labb f att lämna blodprov & väntar på min tur. Fyyyyy vad nervöst! Vet inte hur länge svaret dröjer men tänker ta ett vanligt test imorgon bitti.

Känns som att det KAN bli plus, men d e ju bara spekulationer.... den som lever får se! Haft små små pyttespottings men bara lite brunaktigt el rosa. Fått svampinf av progesteronet så troligtvis är mina slemhinnor bara irriterade o torra. Oj, min tur! Kram o lycka till alla!

• Maran73
    Cakh skrev 2017-04-20 09:54:45 följande:

Åååå så spännande. Hur har det gått Maran?? Håller tummar och tår att du fått ett positivt besked.

Vår lilla grodd vi ruvar på går idag in i vecka 8 Känner fortfarande oro att detta inte ska gå vägen. Längtar tills vi passerat den magiska gränsen v12

Lycka till ni andra och håller tummarna att det kommer många plus framöver i tråden

Kramar

Tack f tummar! Idag lämnade jag ju bara lite blod så egentligen är ju testdagen typ imorgon då jag tror provsvaret kan komma, och jag kissar på stickan... Lär INTE bli så rofylld sömn inatt!

Om jag får lov att vara lite petig så är du inte ruvare längre, du är GRAVID! Hurra! <3
  • Maran73
    Sus4nne skrev 2017-04-20 10:44:46 följande:

Hej,

Vi gjorde insättning med färskt embryo den 6/4 med ägg från en äggdonator. Detta är vårt fjärde försök, vår andra donator. Vi fick två till frysen.

Jag har egentligen testdag idag, men eftersom jag jobbar idag och imorgon bestämde vi att vi ska ta grav. test på lördag istället. Har blivit så knäckt och ledsen de andra gångerna...

Jag har progynon och lutinus och de symptom jag haft är ömma bröst, molande mensvärk och haft lite ont i svanken. Egentligen inga symptom som man inte kan få av lutinus vad jag förstår.

Längtar till på lördag samtidigt som jag inte gör det, vill gärna leva på hoppet lite till.

Hej! Åh, håller alla tummar jag har! Är det första försöket med den nya donatorn? Förstår detta med att vänta med test till en ledig dag... jag har sett till att jag jobbar hemma imorgon då resultat fr blodprov troligtvis kommer, och jag ska ta hemmatest på morgonen. Då kan man "bryta ihop" i hemmets lugna vrå... Men hoppas hoppas att jag inte behöver bryta ihop utan kan gå omkring och le hela dagen! Det återstår att se...

Nej fy, symtom är egentligen ingen idé att försöka tyda, men supersvårt att låta bli...

Hoppas på glada besked för oss alla!
    marmite79 skrev 2017-04-20 11:54:58 följande:

Håller allt tillgängligt för er som ska testa!

Själv har jag aldrig kommit till testdag, mensen har kommit en vecka tidigare båda gånger jag fått tillbaka något -trots Lutinus. Skönt iofs att slippa vänta på besked. Knäckande att behöva fortsätta en mensande kropp med progesteron fram till testdag "utifallatt"... Man hoppas ju ändå på mirakel...

Funderar på att ta blod HCG. Kliniken sa att jag kunde ta det den 30:e (TD är annars 1:a maj). Men med blastocyster? Borde inte HCG synas tidigare än 14 dagar efter transfer av 5-dagars?

Hej och tack för dina tummar också! Jag satte in ett 6-dagars (p g a PGS-testning som tar ett dygn om man gör det i "current cycle") och har testdag idag med S-HCG (Hcg i serum). Idag är ruvardag 8. Så i blod/serum bör det alltså synas på dag hmmm 9 borde det bli för dig. Gissar att vissa klinker kör lite hängslen och livrem, så att det är helt bombsäkert att en graviditet ger utslag.

Du har även mina tummar att det går vägen denna gång!!!  

• Maran73

J A G Ä R G R A V I D!!!!! Provsvaren kom redan ikväll! Såååååå lycklig! <3

• Maran73
    Sus4nne skrev 2017-04-23 17:12:54 följande:

Jag tog ett test igår, ruvardag 15, som visade GRAVID 2-3!!

Jag har lite svårt att tro på det och har lite ljusrosa väldigt tunna flytningar som oroar mig.

Bara för att försöka lugna nerverna så ska jag ta ett test till imorgon.

Ååååååh!!! Jaaaaaaa!!!! <3 Jättestort grattis, klart du ska tro på det!!! Så härligt! Ang blödningar/färgade flytningar, se nedan....
  • Maran73
    marmite79 skrev 2017-04-23 18:53:16 följande:

Blöder 

Inte mycket men nog för att sänka förväntningarna. Satte in två femdagars från frysen i måndags så jag är väl på dag 7 nu då. Tänker ta ett blodprov imorgon för att se vartåt det barkar... 

Har inte mensvärk, bara dragningarna i ljumskarna som jag ändå tänker är bra?!

Nej!!! Bläää! Förstår att du blir nedslagen av det... Men, det där JÄVLA (ursäkta språket!) vaginala progesteronet har ju ställt till såååååååå mycket oro i onödan när det inte alls varit någon fara på taket utan bara supertorra o sköra slemhinnor... Jag använder inte Lutinus utan Utrogest då det kladdar mindre, men det spelar nog mindre roll vilket fabrikat man använder. Iaf, fick svamp förra veckan och lite innan dess bara irriterat. Började ta U oralt istället och nu är det mkt bättre. Fick iaf flytningar som var brun-rosa/ljusrosa, inte kul... Dessa försvann med oral adm. Nu har jag inga U kvar utan tar av Lutinus-reserv vaginalt, OCH självklart, lite rosa på pappret idag... Har även läst måååånga ggr (har säkert ni också) om stora blödningar hos tjejer som står på alla dessa hormoner. Inget fel på fostret sedan. Så.... svåååårt att inte oroa sig förstås, men ta inte för givet att det kommer att skita sig!!! <3

P.S Dragningarna låter bra!! D.S
  • Maran73
    Sus4nne skrev 2017-04-23 20:24:31 följande:

Kunde såklart inte hålla mig, tog ett test nu på kvällen. Inget digitalt test, men man kunde se två sträck! Fortfarande gravid!!

Förstår inte riktigt hur jag ska kunna hålla ut i 6-8 veckor till bara då vi har vårt första besök och ultraljud i Malmö?!

Yeeeeey!!! Ja första UL lockar verkligen!
  • Maran73
    marmite79 skrev 2017-04-23 18:53:16 följande:

Blöder 

Inte mycket men nog för att sänka förväntningarna. Satte in två femdagars från frysen i måndags så jag är väl på dag 7 nu då. Tänker ta ett blodprov imorgon för att se vartåt det barkar... 

Har inte mensvärk, bara dragningarna i ljumskarna som jag ändå tänker är bra?!

Halloj, något nytt på din front? Hur går det m blödningarna?
  • Maran73
    marmite79 skrev 2017-04-25 21:41:12 följande:

Fick svar på hcg, resultat <2 =min bästis mops(hane) har förmodligen högre hcg än jag. Slutar med lutinus (med klinikens godkännande) Det blev inga januaritvillingar...

Lycka till alla som plussat! Håller allt tillgängligt för att det går hela vägen för er!

Nooooooo!!! Skit.... jävlars jäkla skit. <3 På't igen?
  • Maran73
    Ivfkampen skrev 2017-04-21 01:09:44 följande:

Hej!

Jag hoppar in här :)

Jag är på Ruvardag 10 (11 egentligen då, om man räknar med att klockan är över 00) med en 3dagars.

Har TD om en vecka.

Hur går det för dig då, några känningar åt ena el andra hållet?
  • Maran73
    Ztella skrev 2017-04-30 14:00:24 följande:

Minus rd 13, testdag imorgon rd 14.. Ingen mens men inte heller nåt hopp om ett plus imorgon heller..

Neeeeeeeej... Jävla skit.... Då antar jag att det som väntar nu är att vara ledsen ett tag och vänta på att "stridslusten" återkommer? Stor kram!!!
  • Maran73
    Tösen88 skrev 2017-05-01 09:35:53 följande:

Hej allihopa! 

Jag hoppar in här i med

Är inne på rd 4 idag. Åh så långsamt tiden går hehe. Hur långt har ni andra kommit? 

Hur gick det för dig??
  • Maran73
    Tösen88 skrev 2017-05-16 06:52:49 följande:

Negativt ???? :(

Förhoppningsvist om kroppen gör som vi har planerat så hinner vi med en återföring av en blasto i slutet av juni innan kliniken stänger för semester. Hoppas!

Damn it... Trist, men då får vi hålla tummarna för eskimån! Har ni fler i frysen el "bara" en?
  • Maran73
    Tösen88 skrev 2017-05-16 19:41:22 följande:

Tack, det får vi verkligen göra:)

Vi lyckades bara få en till frysen, hoppas innerligt att det är vårt guldägg <3

Hur går det för dig?

Tack, det rullar på! Vecka 8 (7+5) nu. Haft blödningar/spottings (vanligt vid ÄD) men de har slutat nu verkar det som. VUL på torsdag, spännande!
Svar på tråden Ruvartråd