• GrodanS77

Ruvartråd

Hej,
    Jag har försökt registrera mig, hoppas jag lyckades

Hur som helst.. Jag tänkte joina er om jag får. Har gjort ÄD privat  (2-dagars) och är på rd5. Jisses va jobbig väntan är. Rd1-2 var det ju liksom lugnt, men för var dag som går blir jag mer och mer "besatt" av att leta tecken (även om det fortfarande är för tidigt!). Det är 4 år sen senaste försöket så hade liksom "glömt" (eller mer sannolikt förträngt) hur det är att ruva. Gaaaah!!

Lite kort om vår historia. Blir 40 i år. Har försökt i snart 9 år. 5 påbörjade graviditeter, varav 3 blev utomkveds och 2 MA (v.16 och v.19 upptäcktes de, foster döda ca v. 12 resp 15).  6 fullförsök med ivf.  Ivf  blev det eftersom äggledare är bortopererade pga utomkved. 1 försök med FET. Eftersom äggkvaliteten är dålig så gör vi nu försök med ÄD. Vi gör privat i Umeå och för att få komma dit har vi köat i 3 år !!! Vi har ett ägg i frysen, så håller tummarna att detta går vägen nu eller med frysisen. Annars lägger vi ner, vi orkar inte mer hormonbehandlingar och ovisshet..

• GrodanS77

Har en till fråga kom jag på...Är det någon av er som gjort ÄD som vet hur det är med mensen. Kan den komma innan man slutar med alla mediciner? Har tagit procren (spruta för att sättas i klimakteriet), femanest och lutinus.

• GrodanS77

Lullebulle, tror nog att det är lite väl tidigt att testa på rd3 även om det är en blast. Tålamod är svårt att ha men du får nog försöka

Är själv på rd8 med en 2-dagars. Håller på att bli tokig! Så vet hur svårt det är. Fynderar på att tjuvtesta i morgon, men samtidigt så funderar jag på om det verkligen är nån idé. Är det negativt så säger det egentligen inte så mycket ju.

Stort lycka till!

• GrodanS77

STORT Grattis till er båda!! Superkul!!

Själv är jag på RD10 och har illamående som kommer och går, ömhet i brösten som blir starkare för var dag. Har haft så tidigare när jag plussat, så har lite hopp om att det kanske tagit sig. Men jag och min man har bestämt för att inte testa förrän på torsdag. vi är lediga då och får mer tid att hantera ett ev. minus.

Lycka till ni andra!

• GrodanS77

Kul med en massa pluss här!!

Åå, jag vill också testa!! Men jag har lovat karl att inte testa själv denna gången. Ska testa på torsdag hade vi tänkt. Då är det drygt 2 veckor efter ÄP.

Rd11 idag alltså. Har flytningar "from hell"!! Känner verkligen hur det rinner. J-vla Lutinus vad flytningar de ger!

• GrodanS77

Jag tar 3 lutinus om dagen. Om jag plussar ska jag ta dem i 3 månader...Men va gör man inte liksom...Flört

• GrodanS77
    litetfröimagen skrev 2017-05-23 23:17:23 följande:

I agree grodans77! Lutinus är inte skoj alltså! Jag tar bara två om dagen denna gången för jag har gjort en FET. Är bara på ruvardag 5 så jag har många piller kvar.

Du hade ett 6-dagars va? Då borde det inte vara så långt till testdag, eller?
    De här sista dagarna innan test är ren pina och psykisk tortyr! Test i morgon...

Håller tummarna!
  • GrodanS77

"litet frö..." Jag har gjort äggdonation med färskt ägg så det är lite annorlunda mot "vanlig" IVF. Så därför ska jag fortsätta med lutinuset längre.

Jag har också testdag 2/6 egentligen men eftersom ÄP gjordes för 2 veckor sen så skulle det motsvara bim idag. Tänkte testa i morgon.

• GrodanS77

Japp, första ÄD. Har gjort 7 st ivf 6 fullförsök, 1 FET). Har dålig äggreserv/kvalitet och inga äggledare.

Bortsett från molvärken, så har jag ett illamående som kommer ungefär varannan dag verkar det som och ömma bröst. Illamående och ömma bröst har jag haft tidigare då jag har plussat, så jag är hoppfull

(Jag har plussat 3 ggr på ivf som tyvärr blev 1 utomkveds och  2 MA/MF)

• GrodanS77

Vad är en kemisk graviditet?

Jag plussade svagt svagt i morse på rd13 och känner mig väldigt skeptisk. Har tidigare ivf plussat starkt på rd11. Kan det skilja åt mot när man gör äd? Jag vågar inte tro på det här. Faaan.

• GrodanS77

Testet blev svagare idag, knappt synbart alls. Så nej, det blev inget den här gången. Ett kvar i frysen till efter sommaren.

• GrodanS77
    Lullebulle skrev 2017-05-30 15:34:03 följande:

Mig behöver du inte beklaga! Jag är gravid för fullt här

Sorry Lullebulle, det blev lite knasigt där! Stort Grattis!!!

Det var gammelpysen som jag skulle beklaga till.
Svar på tråden Ruvartråd