Inlägg från: Missilence |Visa alla inlägg
  • Missilence

Ruvartråd

Ztella skrev 2017-03-05 13:13:20 följande:

Bim idag, Rosa på pappret.. Skiter sig här med.. Så jävla irriterande och frustrerande. Hatar min jävla skitkropp :(

Har du testat än? För det är ju vanligt å få en blödning även att man är gravid :)
  • Missilence

Nu är det nog kört här med.. fick blödningar nu på morgonen på BIM+1.... Har två kvar i frysen så vi kan iaf försöka igen om några veckor

• Missilence
    Mamma Evve skrev 2017-03-13 11:55:35 följande:

Misslyckades här också! negativt på TD som var 8/3. Nu väntar kallelse till nytt läkarsamtal. Jag vet inte vad som kommer att tas upp denna gång, men kanske hon kan ge några råd på vägen och kunna svara på några frågor iaf. Hur går det för er andra? Kram

Minus på TD som var idag.. men jag visste ju det sen innan! Var jävligt nere nån dag efter att jag hade börjat blöda men vad hjälper det.. Man kan inte göra annat än att resa sig och försöka igen!
    Ska börja med ÄL test på söndag så det blir troligen FET igen vecka 13 :) nu har jag införskaffat mig rött te och bidrottningsgelé som ska öka fertilitet och blodcirkulationen vilket gör att ägget fäster lättare (har jag läst iaf)

Styrkekramar till alla er med dessa jävla minus <3
  • Missilence
    Vårt väntrum skrev 2017-03-13 12:39:19 följande:
    Testat minus. Det gör så ont.
    Kram till dig
    Vet du vad det berodde på att du mådde så dåligt? Hade du fler embryon i frysen?

Det suger verkligen... Så sjukt påfrestande process
  • Missilence
    Vårt väntrum skrev 2017-03-14 09:43:31 följande:
    Nej. Man funderar ju. Jag hoppas det var magsjuka s inte det det var pga äggen.

Vi har tre i frysen.

Ang bidrottninggelen bör du rådfråga din läkare. När vi gjorde i gbg ville de inte att jag åt den för nära behandlingen. Finns många trådar om den produkten. Läs på lite så du inte förstör nått i välmening. <3
    Oj då, då kanske jag ska höra med BM! Tänkte att när vi gör FET så tar jag ju inte mediciner eller nått så det borde kanske inte störa nått :o
  • Missilence

Pratade med BM idag och hon sa att det inte finns något alls man kan göra när det är ostimulerad FET! Eftersom det är en naturlig cykel så tar kroppen hand om det själv. Tycker det är konstigt att det finns så mycket grejer som ökar fertilitet mm men så ska man inte använda det för att kroppen tar hand om det själv? Tydligen inte.........

• Missilence
    Vårt väntrum skrev 2017-03-15 12:46:43 följande:
    Men va??
    Vi säger såhär: tänk OM du inte ägglossar själv den månad du gör fet? Du får en flad gubbe på testet men ägget släpper inte (hänt mig flera gr) då får du heller inget naturligt progesteron från din kropp.
    Nu har jag bara gjort fet två gr i sverige men de gångerna fick jag iaf stöd efter med vagitorier m peogesteron.

Klart det finns sånt som kan hjälpa kroppen. Å även om de inte är vetenskapligt bevisat så är placeboeffekt ikke att rata heller.
    Vart går du?

En bm sa till mig en gång att äggen alltid släpper kl 03 på dygnet!? Sjukaste!!!
    Min läkare blev stum när jag berättade det och sa skämtsamt " men vad bra, då kan vi skippa alla ägglossningstester och ovitrell inför et "
    Hahahaha
    Det känns rätt orimligt ja :o De har ju aldrig riktigt kollat upp mig då det är gubben som är problemet! Men jag tänker att det inte kan skada med Apiforce heller :)
    Jag går på Sahlgrenska i Göteborg!

Haha, kl 03.. Den va ny faktiskt ;)
  • Missilence

Ruvar igen!
    Är nu på RD 6 och har BIM idag. Testade för skojs skull idag eftersom jag har gjort FET i naturlig cykel så kan det ju synas redan nu. Och jovisst! Fick ett efterlängtat plus idag!! Men jag kommer ju även testa på TD för att vara säker :)
    Detta var min femte insättning och nu testade jag att äta Apiforce

• Missilence
    U Bet I Am skrev 2017-04-05 22:32:39 följande:

Vad betyder BIM och FET?

Beräknad icke-mens och fryst embryoåterföring :)
  • Missilence
    Popetot skrev 2017-04-05 22:40:13 följande:
    Beräknad Icke Mens (dvs dagen du normalt förväntat dig mens) samt Frozen Embryo Transfer (ivf, insättning av embryo som varit infruset)
    Ojdå, såg inte att du hade svarat innan :'D
  • Missilence
    Charlie310 skrev 2017-04-07 09:01:23 följande:

Grattis till pluset! Fantastiskt :)

Tack så mycket! Hur går det för dig? :)
  • Missilence
    Charlie310 skrev 2017-04-09 14:53:50 följande:

Det går bra. har diverse gravidkränningar men har fortfarande inte förstått att jag är gravid. Längtar efter VUL så kanske verkligheten går upp för mig också :)

När ska du på VUL då? :) Jag kommer nog inte tro det förens det syns på magen
  • Missilence
    Charlie310 skrev 2017-04-09 21:32:17 följande:

Har tid den 24/4, så bara en vecka kvar nu. Längtade efter illamåendet som för många brukar komma i början på graviditeten, tänkte att det skulle kännas mer verkligt. Nu ångrar jag att jag önskade det, haha.

Men vad spännande!!

Ja, jag känner också att jag längtar efter symptom ;) Nu har jag bara stickningar i magen titt som tätt
Svar på tråden Ruvartråd