• Sekka

Ruvartråd

shrigley skrev 2017-06-11 16:22:58 följande:

Insåg att jag redan hade svaren en tvådagars och rd 9, du ligger steget före :)

Vi gjorde en ivf förra hösten (vår första), blev gravid men visade sig sen vara en ofostrig sådan, bara en fostersäck :( För 1,5 år sen blev vi spontant gravida men fick MF i v 11. Är väl min ålder på 41 som spökar. Känns som om det är vår tur snart kan jag tycka.. men som sagt, inga symptom alls nu.

Ingen blasto, en 3 dagars här. När har du TD?

Man ska inte hänga upp sig på symptomen, vid min förra graviditet hade jag inga symptom alls förrän långt senare. Väldigt olika. Håller tummarna att det går bra för er oxå. Väldigt tufft förstår jag. Jag tycker på ett sätt att det är skönt att få skriva av sig o få "prata" med någon som är i samma sits. Vi är så starka tjejer, inte lätt det vi är med om. Varken fysiskt, psykiskt o inte minst alla tiotusentals kronor vi investerar. Jag om nån är ett levande bevis på att det går. Hade gjort 11 st innan jag hann bli gravid förra gången. Ge inte upp shrigley eller nån annan, kämpa På det kommer löna sig.
  • Sekka
    shrigley skrev 2017-06-11 22:06:25 följande:

Tack, håller med i allt du säger. Så skönt att skriva av sig här, min sambo är typ ovetandes. 11 st försök, wow, tur att det löste sig till slut. Då vet du att det funkar Jag har ju varit gravid tidigare, dock slutat i missfall två ggr. Hoppas på tredje gången gillt.

Vi har TD 19/6, en dryg vecka kvar alltså. Men kommer att testa innan dess. Har haft noll symptom igår o idag, nu ikväll känner jag begynnande mensvärk...

Hoppas det går bra för oss båda. Jag är övertygad om att jag är gravid. Mensvärken har aldrig spökat som den gjort nu. Testar på onsdag igen haha

Var har du gjort din behandling? När tänkte du testa?
  • Sekka
    Rosenblad skrev 2017-06-12 10:07:45 följande:

Hoppas!! Håller mina tummar!

Tack tack. Men är nu övertygad om att jag är gravid. Vattnet smakade konstigt o hade metallsmak i munnen.
  • Sekka

Eller så håller jag på o blir knäpp med alla dessa inbillningar.

• Sekka
    shrigley skrev 2017-06-12 11:42:43 följande:

Jag testade imorse, på RD 9 med en tvådagars. Oklart resultat, kanske ett mkt svagt plus. Men tror det var för tidigt att testa. Jag har inga känningar sedan några dagar så jag känner mig lite orolig. Jag får testa igen om två dagar tänker jag. Går på IVF i Falun.

Var ligger du själv i ruvandet?

Åh va kul. Då är det positivt ju. Grattis!!!!

Jag hade återföring 2 Juni så om jag räknar rätt är jag på RD 10. Ingen mens än trots mensvärk i fleera dagar. Metallsmak i munnen när jag dricker vatten osv. Tänkte testa imorgon bitti.
  • Sekka
    shrigley skrev 2017-06-12 22:44:40 följande:

Nja, vad skulle du säga? Taget imorse. Med vild fantasi kanske man kan inbilla sig nåt men tveksamt... Får nog vänta några dagar till.

Ser oxå en skugga så vänta nån dag. Håller tummarna.
  • Sekka

Testade imorse...

Hopas fortfarande på ett plus senare i veckan.

• Sekka
    shrigley skrev 2017-06-13 16:24:16 följande:

På RD 11 o på eftermiddagsurin! Tjoho!

Åh va härligt.. stort stort grattis!!! Så glad för din skull.
  • Sekka

Har tidigare idag fått nån brunaktig flytning men den försvann ganska snabbt. Men nu framåt kvällen dök det upp igen. Lite mensvärk men inget annat. Nån som känner igen sig? Orolig som in i...

Ser inte ut som blod, eller gammal blod kanske.

Vad är det som händer.. har aldrig haft detta förut.

• Sekka
    shrigley skrev 2017-06-15 03:44:19 följande:

Hm behöver inte betyda nåt, men har du testat igen?

Testade nu imorse, negativt igen. Td är på söndag. Vet någon om det finns nån chans ändå?
  • Sekka

Nu dök mensen/blödningen upp dessutom. Ingen rolig känsla.. känns som att detta va misslyckat. Usch va jobbigt.. Va allt ska va tufft här i livet. Känns meningslöst. Ta hand om er tjejer o lycka till med era graviditeter. Kram

• Sekka
    shrigley skrev 2017-06-15 14:24:47 följande:

Åh nej, jag beklagar! Det är så tungt när det sker, man hoppas ju in i det sista. Jag sitter som på nålar, analyserar minsta grej o är livrädd för MF. Har tyvärr varit med om det ett par gånger (som senast i v11).

Hur går tankarna, ska du försöka igen eller ta paus?

Kram!

Det är din tur nu att få va glad o njuta. Tänk inte på det som varit. Vet att det är lätt hänt men det är olika varje gång.

Har ett i frysen o tänkte ta det i Augusti/september då de har semesterstängt snart och vi ska åka iväg oxå. Hade gärna fortsatt direkt. Jag kämpar på o ger mig inte. Ett syskon ska vi ha, har jag gett fan på hihi
  • Sekka
    Blomsterursnö skrev 2017-06-15 19:43:07 följande:

Hej!

Ville bara säga att du inte ska ge upp. Jag har försökt få barn i 6 år. Har aldrig plussat. Detta är mitt 5:e IVF försök, varav 3 av dessa varit ICSI, resten vanlig IVF. Förra gången fick vi dessutom tillbaka 2 blastocyster (5dsgars) - som inte tog sig. Är nu på RD 3 och ger inte upp för det.... Håller tummar och tår för dig!

Tack snälla!! Va gullig o omtänksam du är. Betyder så mycket. Håller tummarna för dig med. Vet precis hur det är. Har gått igenom allt. Var barnlös i 7 år, krävdes 11 ivf (frysta,färska, ICSI m.m) innan det lyckades 2015 o vi fick en underbar son. Nu får vi kämpa igen för ett syskon men det är det värt.

Lycka till själv, hoppas du plussar snart!! Ser fram emot glädjande besked. Kram
  • Sekka
    shrigley skrev 2017-06-16 11:23:22 följande:

Sekka, det ser inte bra ut för mig heller. Hade ett hcg igår på endast 62 och sedan dess avtagande symptom. Ska göra nytt test på måndag, men läkarna säger att det "måste upp rejält" för att kunna tala om en normal graviditet. Ställer in mig på att vi med största sannolikhet misslyckats även den här gången..

Nej!!!! Jag håller alla tummar o tår att det går bra ändå. Usch va jobbigt.

Men varför kollar de hcg, brukar de göra det i ändå län? Inte i Skåne iaf, inte vad jag vet. Men kanske olika o beroende på behandlingstyp.

Skickar massor av styrkekramar
  • Sekka
    shrigley skrev 2017-06-17 21:00:01 följande:

Jag gjorde nytt CB digital idag o det blev snabbt "gravid" men sen kom "1-2" och det borde snart ha slagit om till "2-3" för min del Har heller inte några symptom att tala om heller. Liiiite ömt i brösten men det tror jag är Lutinus. Är beredd att börja sippa rosé väldigt snart.......

Usch så jobbigt. Hoppas hoppas det ändå är bra även om det inte låter så.

Fick själv ett stort minus imorse så det är kört för min del.

Tänker på er andra o önskar er all lycka.
  • Sekka
    shrigley skrev 2017-06-20 13:08:15 följande:

Mitt hcg hade stigit från 62 till 379 så nu andas jag ut lite. Testdag var igår. VUL om två veckor.

Så glad jag är för din skull!! Kommer gå jättebra.
Svar på tråden Ruvartråd