• alade

Ruvartråd

shrigley skrev 2017-06-13 16:24:16 följande:

På RD 11 o på eftermiddagsurin! Tjoho!

Grattis!
  • alade
    Chestnut skrev 2017-06-16 10:54:38 följande:

Måste bara skriva av mig ruvardag 10 nu och kunde inte hålla mig frånatt test och det blev ett stort minus  någon som har erfarenhet från att det kan vända till ett plus sen ?   Fungerar det inte nu får vi vänta till efter sommaren innan vi kan försöka igen!

Vad ruvar du på? Tvådagars, tredagars, femdagars?
  • alade
    Chestnut skrev 2017-06-19 08:41:00 följande:

en 2 dagars... testade i helgen igen och fortfarande negativt. Borde väl blivit positivit nu om det var något...

En del är låghormonare och plussar sent, så jag kan hålla tummarna för att du är en sån.
  • alade
    Chestnut skrev 2017-06-20 11:06:02 följande:

Tack ska test imorgon och på fredag är det klinikens testdag. Svårt att hålla hoppet vid liv och inte tänka på om det har fungerat denna gång. Hur går det för dig? ruvar du? när har du TD?

Jag hade TD idag, ringde överallt och bokade tid för VUL och hela faderullan. Just nu blöder jag rätt mycket och har mensvärk. Så jag tror tyvärr att det inte kommer att gå vägen för oss den här gången.
  • alade
    Chestnut skrev 2017-06-21 09:02:17 följande:

Åhh jag är ledsen för din skull fick du positivt test? är det därför du bokade VUL...

Japp. Jag har testat positivt vid tre tillfällen. Första gången i 3+5 (gravid 1-2), andra gången 4+1 (gravid 2-3) och igår på testdagen i 5+0. Men igår tog jag vanligt test som visade starka streck direkt.

Tror att jag ska testa med digitalt igen imorgon.
  • alade
    Chestnut skrev 2017-06-21 09:30:46 följande:

ahh okej grattis! Man kan ju blöda även under graviditet och med 3 test verkar det ju som det säkert. Håller tummarna för dig! Om du blöder mycket kan du ju åka in och göra ett VUL kanske? För att kolla.

Jag ska försöka hålla mig till klinikens TD på fredag...

Tack för tummar!

Det är för tidigt för att se nåt vettigt ännu, nästa vecka kanske det skulle gå att se hjärtslag om jag skulle åka in. Men jag har vul inbokat om två veckor och det är nog först då man kan avgöra någonting alls. Nu hoppas jag på att slippa fler blödningar innan dess.
  • alade
    shrigley skrev 2017-06-22 19:50:55 följande:

Alade, hur går det? Blöder du fortf? Har du testat dina värden igen?

Tack för att du tänker på mig!

Jag testade i morse och fick 3+ på stickan (5+2). Har bara fått ut massa gammalt brunsvart blod fram tills för en liten stund sedan. Nu blöder jag rött igen. Inte så mycket än så länge, men jag kände att det startade när vi satt på restaurang för att fira semester. Det firandet avbröts ganska abrupt kan jag säga...
  • alade
    shrigley skrev 2017-06-24 08:29:18 följande:

Meen... forsätter det att blöda? Hur är status nu? Förstår om du är orolig även om det ju kan vara ok blödningar. Ska du gå o kolla det?

Nej, det slutade snabbt igen. Liten blödning på typ 2 timmar bara. Nu är det inget konstigt alls. Följer jag samma mönster kommer jag att blöda igen ikväll. Hoppas på att slippa.

Jag har pratat med både 1177, gynakuten och reproduktionscentrum och ingen av dem vill att jag ska åka för att kolla nåt. Försöka att inte oroa sig och vara hemma om det inte är värre blir uppmaningen. Det är för tidigt för att se hur fostret mår ändå, så ett VUL säger inte så mycket som det kan göra om en vecka.
  • alade
    shrigley skrev 2017-06-24 08:32:30 följande:

Själv testade jag precis igen (på v 5+2) och får fortfarande Gravid 2-3 på stickan. Tycker det borde slå om. Känner mig lite orolig för att det inte går som det ska även om flera symptom är där (men har oxå varit med om ofostrig grav tidigare tyvärr).

Har du sett den där tabellen om medelvärden på hcg i olika veckor? Jag har sett den här på FL men minns inte i vilken av alla trådar. Det ginns ett enormt spann av dessa värden i graviditeter som är normala.

Jag håller tummarna för att allt ser bra ut med ditt gryn!
  • alade
    shrigley skrev 2017-06-24 09:12:02 följande:

Denna eviga väntan o tålamodsprövning ????När hade du fått tid? Har själv VUL den 4/7, känns som en evighet.

5/7. Definitiv en evighet bort!
  • alade
    shrigley skrev 2017-07-02 06:54:24 följande:

Fan är så knäckt. Mitt hcg stiger inte, är i v 7 men CB digital visar fortfarande bara 2-3. Borde slagit om till 3+ för längesen. Har tyvärr varit med om detta tidigare, då var det en ofostrig graviditet. Är så jävla trött på det här!

Åh!

Tog du morgonurin?
  • alade

Spännande Elvis33! Jag håller såklart tummarna för att du får positivt resultat imorgon!

Svar på tråden Ruvartråd