• shrigley

Ruvartråd

Paulina2017 skrev 2017-07-01 10:54:57 följande:

Det här är vårt första försök och vi har bara 1 kvar i frysen. Är helt förstörd

Förstår frustrationen men vänta några dagar till. Jag har själv lång historia av misslyckade graviditeter o MF, t o m i v 11 när man trodde allt var grönt. Jag blir 42 i höst o har knappast åldern till min fördel Nu har jag testat positivt igen men det har jag gjort flera ggr tidigare, sen slutar det ändå med MF. Det är lätt att tappa hoppet, men vänta några dagar till. Jag håller ut tills jag blöder eller VUL säger att det är kört.
  • shrigley

Fan är så knäckt. Mitt hcg stiger inte, är i v 7 men CB digital visar fortfarande bara 2-3. Borde slagit om till 3+ för längesen. Har tyvärr varit med om detta tidigare, då var det en ofostrig graviditet. Är så jävla trött på det här!

• shrigley
    MarieJoker skrev 2017-07-02 14:51:14 följande:

Shrigley jag förstår att det känns både hopplöst och ledsamt men ge inte upp riktigt än. Vad jag har läst så kan CB veckoindikator slå fel rätt så ofta och hcg verkar vara rätt så individuellt också. Ibland kan positiva tankar försätta berg så vi håller alla tummar för dig! Kram

Jag får bara vänta och se.. :-S
  • shrigley
    alade skrev 2017-07-02 08:07:20 följande:

Åh!

Tog du morgonurin?

Mitt-i-natten-urin vid halv fem. Två veckor med bara 2-3 på testet känns sådär. Fast nu är illamåendet tillbaks åtminstone. Just hemkommen från lång hemresa från utlandssemester, ligger utslagen i soffan, så utmattad.
  • shrigley
    Mp1977 skrev 2017-07-02 09:46:54 följande:

Men när graviditeten avstannar så sjunker hormonet. Borde inte CB då visa att du inte är gravid alls? Så länge du producerar hcg borde väl det betyda att du är gravid? Men jag vet inte, helt lekmannamässig analys.

Jo, halveringstiden för hcg är ca två dygn när ingen nyproduktion sker. Fast kan också vara ofostrig graviditet, då fortsätter alla symptom ändå men hcg är lågt.
  • shrigley

Update från första VUL: vi såg två stycken fostersäckar och garanterat hjärtslag i den ena, ev också i den andra men det var lite för tidigt att säga. Mitt hcg på drygt 12.000 talar emot att det är två stycken men som sagt tidigt ännu. Jag är så lättad, åtminstone just nu finns det nåt därnere som jobbar. Ska tillbaks igen för nytt UL om 9 dagar och hoppas man kan se mer då.

• shrigley
    MarieJoker skrev 2017-07-04 20:29:35 följande:

Grattis shrigley!! Hoppas allt går vägen för dig.

Var till akuten igår, troligtvis urinvägsinf och/eller svampinfektion, ingen aning om hur det påverkar embryots chanser. Inga ägg till frysen tyvärr och känslan är inte att jag är gravid nu....kanske inte den bästa av dagar men viktigt att inte ge upp.

Kram på er alla som kämpar där ute.

Tack! När ska du testa? Kommer inte ihåg..
  • shrigley
    MarieJoker skrev 2017-07-05 19:20:45 följande:

Shrigley ( vet fortfarande inte hur man kopierar på telefonen ) TD är nästa torsdag, men lär nog inte kunna hålla mig tills dess. Är på RD 6 med ett tredagars och med tanke på både svampinf och urinvägsinf så är jag väl inte direkt så hoppfull. Känns liksom inte som att jag skulle vara gravid, men tänker positiva tankar över till det eventuella lite embryot, kan ju inte skada.

Hoppas allt fortsätter bra för er!

Kram

Tror du kan testa om 1-2 dagar, om du vill :) jag fick svagt positivt på RD 9 med tvådagars. Jag kände ingenting innan, det är så tidigt då.

Nu är det dock Det Stora Illamåendet som hälsat på. Vet inte vad jag ska ta mig till. Urk!
  • shrigley
    MarieJoker skrev 2017-07-06 23:59:42 följande:

Tänkte faktiskt jag skulle ta ett tidigt test imorgon, är lite rädd för svaret bara, oavsett vad det säger..... än så länge är jag så lugn, och i sådan bra mental balans och det kan ju förändras snabbt...

Vet hur det är med illamående, just nu kör jag samarin mot illamående, funkar ok (jäkla skit penicillin ) annars citron vatten och massor med salt lakrits... är det några andra som har några idéer mot illamående??? Tror föresten mina åkband kan hjälpa, jag blir åksjuk av allt, köper de på Apoteket, seaband och är ju dessutom inget som man stoppar i sig och kan påverka på annat sätt. Kostar en slant men håller länge, kan tvätta upp dem i ljummet vatten också vid behov.

Hoppas du hittar ngt som hjälper shrigley!

Kram

Vågade du....? :)
  • shrigley
    MarieJoker skrev 2017-07-07 10:07:45 följande:

Ja och det var negativt....

Jag tror dessvärre att det stämmer också för jag har känt det så hela tiden. Men självklart så ska jag testa även nästa vecka, på TD

Klart att jag är besviken men jag har nog skakat av mig det här om någon timme....

Om jag räknar rätt är du på RD 8? Alldeles för tidigt såvida du inte har en blastocyst. Vänta nu några dagar. Du har väl känt dig lite illamående också? Och om du inte har det är det ok också :)
  • shrigley
    MarieJoker skrev 2017-07-07 10:07:45 följande:

Ja och det var negativt....

Jag tror dessvärre att det stämmer också för jag har känt det så hela tiden. Men självklart så ska jag testa även nästa vecka, på TD

Klart att jag är besviken men jag har nog skakat av mig det här om någon timme....

Hur har det gått?
Svar på tråden Ruvartråd