• Anonym (Otålig)

Hur fick ni tillbaka attraktionen till er partner igen?

Jag har förlorat attraktionen till min man, vill och måste ha tillbaka den annars står jag inte ut i förhållandet mycket längre. Vi går hos en terapeut tillsammans, gör övningarna men inte märkt någon skull skillnad än. Tar det lång tid? Går det ens att få tillbaka??

• Svar på tråden Hur fick ni tillbaka attraktionen till er partner igen?
  • Anonym (Otålig)

Hmm ingen?

• Anonym (hmm)

Rekommendera en tredje part.

Antingen kille eller tjej försöka att hitta på något nytt .

• Tow2Mater
    Anonym (Otålig) skrev 2017-01-20 17:17:50 följande:

måste ha tillbaka den

Måste? Där är kanske din 'hangup'. Det man anser man "måste" brukar ju annars sällan infinna sig...

Alska ni varann fortfarande?
  • Anonym (A)

Förlåt en liten fråga vad för typ av terapeut går ni hos och vilka övningar gör ni? Jag och min man har samma problem men vet inte hur vi ska gå vidare.

• Anonym (p)
    Anonym (Otålig) skrev 2017-01-20 17:17:50 följande:

Jag har förlorat attraktionen till min man, vill och måste ha tillbaka den annars står jag inte ut i förhållandet mycket längre. Vi går hos en terapeut tillsammans, gör övningarna men inte märkt någon skull skillnad än. Tar det lång tid? Går det ens att få tillbaka??

Hur länge har ni varit tillsammans? Har själv varit med min man i 12 år och attraktionen har varit olika stark eller svag i olika perioder. Det går upp och ner tycker jag. Det tycker även han. Jag är mer attraherad av honom som person än utseendemässigt faktiskt och jag tror att det många gånger räddat det hela för mig. Jag tror absolut att attraktion går att känna igen om man jobbar på det. Kanske behöver ni göra något helt nytt tillsammans, som ni inte testat innan.
  • Anonym (Otålig)

Jag och min man har varit tillsammans i drygt 10 år. Vi träffades som unga, då hade jag ett behov av hans personlighet, han är väldigt snäll och hjälpsam, lite "pappig" så. Nu är jag vuxen och vill ha en partner inte en till pappa.

Men problemet kanske ligger hos mig? Attraheras inte av hans kropp heller

• Anonym (Otålig)

Känns ibland som om att jag ligger före honom när det kommer till personlig utveckling. Vill ha mer, vill ha något annat!

• Arboga
    Anonym (Otålig) skrev 2017-01-21 10:09:25 följande:

Känns ibland som om att jag ligger före honom när det kommer till personlig utveckling. Vill ha mer, vill ha något annat!

Om du hade lämnat och skaffat nån annan och han träffade nån annan också, hur hade du tagit det?
    Svårt att veta just nu kanske men tänk tanken, tror du att du hade blivit svartsjuk om du såg att han blev kär och lycklig med den nya?
  • Anonym (Otålig)

Jag hade nog blivit svartsjuk då han är en så otroligt fin person. Det värsta tänkbara är ju om jag gör slut och ångrar mig, därför stannar jag hellre kvar.

• Anonym (p)

Låter kanske som om det är dina känslor för honom som svajar lite då..? Du får fråga dig själv om du kan tänka dig att leva utan honom.. och kan du inte det så får ni försöka bygga upp er relation igen. Om du kan tänka dig att leva utan honom så kanske det är dags att avsluta.. Får ni bra hjälp av terapeuten? 

Svar på tråden Hur fick ni tillbaka attraktionen till er partner igen?