Rätt att driva in pengar på detta sätt?
Hej alla igen. Gått ett litet tag.
Jag ringde hyresgäst föreningen och frågade om dom brukar sköta sina ärenden via SMS. Hon sa inte en chans. vi sköter allt via brev/samtal. Jag berätta vad som hänt, hon sa att detta kan inte komma från en jurist hos oss och om det nu gör det så ska den personen inte jobba hos oss. Personen har begått stora tjänstefel.
Jag har fått 4 SMS till med ännu mer försök att jag ska betala innan veckan är slut. När jag ringer går det bara till telefonsvarare.
Har skickat SMS tillbaka att jag vill ha alla dessa dokument hemskickat, och dokument som styrker hans krav på pengar. Han skrev tillbaka att han inte tänker skicka några att jag bara ska betala innan fredag för på måndag kommer ansökan vara hos hyresnämnden.
Jag har fixat en advokat som säjer att det här är tjänstefel. Mm. Och troligtvis kommer det bli en förhandling mellan mig och hans tjänstefel. Han är anmäld för sitt tjänstefel och på måndag kommer en del chefer att få samtal om hans handligar.
Så nu är det bara att vänta till måndag.
Ni som inte håller med, hur skulle det sätt ut om alla jurister sköter sina ärenden på sms.