• yezzo

BF September 2017 Göteborg

Hej! Jag bor i Göteborg, är snart 29 år och väntar mitt andra barn i september 2017. Tänkte några i Göteborg skulle vilja följas åt, gjorde det med mitt förra barn och hittat flera nya vänner genom detta forum. Vore kul och lära känna några nya! Enligt appen ska jag ha barn 19 september.

• Svar på tråden BF September 2017 Göteborg
  • yezzo

Han är 1,5 år. Ja fy, allt kom på en gång. Helt knasigt eftersom det är så tidigt. Svullen som en gris, ömma bröst, illamående och trött! Men det lär väl bli värre ????

• yezzo

Vad kul med fler som hakar på! Klart oktoberbebisar får vara med i tråden! ???? Någon som bokat in ett tidigt ul än? Vilken mvc ska ni gå på?

• yezzo

???= Blev ingen smiley i mitt inlägg men skulle varit det och inte frågetecken...hehe

• yezzo

Jag kommer gå på närhälsan i Kärra denna gången då vi bor här. Sist gick jag på barnmorskemottagningen (men blir bökigt och ta sig in till stan denna gången). Vad kul med så många som ville hänga med i tråden. Jag hoppas självklart det går vägen för allihop! Själv fick jag missfall i augusti 2016 och hoppas denna bebisen mår bättre och vill stanna. Jag har bokat in tidigt ultraljud 10/2 (som jag tänkte betala för) sen får man ju ett via närhälsan som är den 24/2. Men jag kan inte vänta så betalar gärna en gång för mycket ) Har blivit superförkyld med och det är inte roligaste kombinationen med att vara gravid!

• yezzo
    Sandrahey skrev 2017-01-27 13:52:08 följande:
    Jag går också i Kärra :) har du Christina?
    Ja precis det har jag. Vart i kärra bor du?! Vad kul med någon i närheten!
  • yezzo
    popi skrev 2017-01-28 09:50:15 följande:
    Okej! Jag funderar själv på att byta till någon av dessa, bor nära Redbergsplatsen så att ta sig ändå till Linné känns lite onödigt :) Du får gärna berätta hur det var när du varit där om du vill :)

Vilken skillnad känner ni andra så här tidigt? För min del är det mest lite svullen känsla på morgonen och sen att jag inte är lika sugen på kaffe längre. Men en kopp eller två om dagen gör väl ingen skada? Försöker även äta nyttigare och är nog mer hungrig än vanligt. Längtar så till vecka 12-13 där man ska kunna slappna av lite mer...
    Jag tycker jag känner allt mycket tidigare än med första barnet. Är både svullen, illamående och ont i brösten! Är ju bara vecka 7(6+3) så känns väldigt tidigt att känna allt, men lägger sig väl snart. Förkylningen tar kål på mig dock.
  • yezzo
    Sandrahey skrev 2017-01-28 20:53:23 följande:
    Bor uppe i halleröd! Ovanför mystängen :) men born and raised nere på prilyckegatan :) det roligaste är att vi är typ exakt lika gångna, är i v 6+4 :)
    Åh kul! Jag bor i Gerrebacka typ vid dagisen. Inte så långt ifrån varandra då och kul med någon i samma vecka ????
Svar på tråden BF September 2017 Göteborg