• i-o

Hur håller man sig drogfri?

Undvik kontakt med alla du känner som använder om du vet att du inte har disciplinen som krävs att säga nej. Det är en bra början.

• i-o

Fråga. Om målet från samhällets sida är att TS ska bli drogfri, d.v.s. fri från substansanvändande, varför går då behandling ut på att ge TS samma typ av substans men kalla det läkemedel istället?

Hur löser det ursprungsmålet med att TS vill hålla sig drogfri?

Jag får inte ihop det. Kan någon förklara vad syftet med hela insatsen är?

• i-o
    Anonym (TS) skrev 2017-01-23 13:54:25 följande:
    Fast det är ju i betydligt mer kontrollerade former om jag skulle få concerta eller elvanse till exempel. Det är väl inget negativt med det om det faktiskt skulle hjälpa mig att klara av vardagen? 
    Finns inget som säger att du måste hålla dig till föreskriven dos, det finns ingen kontroll ö.h.t. det är bara staten som vill mjölka dig på pengar.

Funkar det för dig så. Jag har testat sådant där och fick värre symptom av att käka piller har jag insett i efterhand.
  • i-o
    klyban skrev 2017-01-23 15:24:03 följande:
    Moment 22 är det ja sa och la till om problematiken här, inte svårare än så.
    Förutsätter att moment-22 är det jag beskriver. Att substituera substans A1 som är illegal för substans A2 som är legal trots att de tillhör samma grupp. Korrekt?
Svar på tråden Hur håller man sig drogfri?