Griseknoen35 skrev 2017-01-21 18:16:25 följande:
Ja för hon kommer ju ha lägsta föräldrapenning i 18 år och aldrig arbeta... hon är 18 om 5-6 år kan hon sitta på en bra utbildning med ett bra arbete som ger en bra lön. Första åren kanske blir snåla men knappast hela uppväxten. Barn kostar heller inte jätte mycket första åren. Fick själv barn när jag va 18 och förstår verkligen inte resonemanget att barnet är tvunget att växa upp fattigt om mamman är ung. Det är ju vad man gör det till. Har ts lite normalt vett och driv kommer ungen få en helt normal uppväxt . Saknar ts driv och vett så ja då är det väl soc och ett fattigbarn.
Självklart kan det gå jättebra i framtiden! Det gör inte att det är kul att stå bostadslös eller hatta runt mellan andrahandskontrakt med ett spädbarn på armen och minimalt med pengar i plånboken. Även om det bara handlar om ett år eller tre så är det inget jag hade gett mig in på. Å andra sidan kanske TS har jättesnälla och stöttande föräldrar, eller bor i en stad där även billiga lägenheter växer på träd. Jag säger bara att det är viktigt att tänka igenom för ingenting löser sig automatiskt bara för att man får barn.