• blairw

Abort eller Behålla?

Griseknoen35 skrev 2017-01-21 18:16:25 följande:
    Ja för hon kommer ju ha lägsta föräldrapenning i 18 år och aldrig arbeta... hon är 18 om 5-6 år kan hon sitta på en bra utbildning med ett bra arbete som ger en bra lön. Första åren kanske blir snåla men knappast hela uppväxten. Barn kostar heller inte jätte mycket första åren. Fick själv barn när jag va 18 och förstår verkligen inte resonemanget att barnet är tvunget att växa upp fattigt om mamman är ung. Det är ju vad man gör det till. Har ts lite normalt vett och driv kommer ungen få en helt normal uppväxt . Saknar ts driv och vett så ja då är det väl soc och ett fattigbarn.
    Men det var väl inte det Carambolan skrev? Att det alltid skulle vara så. Men i nuläget, hur ser hennes situation ut? Har hon någon slags inkomst (jobb, CSN), bostad, nätverk? Osv. Om man blir ensamstående är det ju bra saker att fundera på innan.
  • blairw
    parentesen skrev 2017-01-22 21:21:39 följande:

Inte lyckligt att släkten senare med åren blir irriterade och ilskna när saker och företeelser, jobb och studier inte fungerar.

Mycket jobbigt med problem som känns som: Där ser du så fel det så lätt kunde bli!

Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer.

Naiv nyfikenhet? Varför bli gravid igen eftersom ni inte säkert vill eller kan göra det bra nu? Ni fick ju nyligen bevisat att ni är unga fruktsamma!?

parentesen skrev 2017-01-22 21:32:31 följande:

Virrpannor i tonåren. Hjärnorna är ofullständigt utvecklade åtminstone tills 24 års ålder skrevs det.

Mycket jobb men lite nöje. Se själva i framtiden.

Ska man ha barn och familjerna nöjda, så ok om man har tillräckligt med pengar.

Jag vet flera par som valt att avstå från barn som det ser ut idag och i världen utanför.

Man får sörja t ex barnlöshet, missfall eller abort, men inte ångra att man skaffade barnet - tänk på det.

Lyckades du jaga upp dig själv såpass mycket att du blev tillräckligt irriterad för att posta ett till inlägg knappt 10 minuter efter ditt första och utan att någon annan svarat? 

• blairw
    Summers skrev 2017-01-23 00:05:22 följande:

"Jag vet att det är mitt beslut.."

Där tycker jag att du har fel, det är väl ändå ett gemensamt beslut?

I slutändan är det hennes beslut. Hon behöver ju inte göra abort enbart för att han vill det om hon verkligen inte vill det. Likväl som hon kan göra abort om det är vad hon vill, trots att han inte skulle vilja det.
Svar på tråden Abort eller Behålla?