Tips på bra tv spel?
Visste ni att spelindustrin omsätter mer än hela filmindustrin och de flesta andra industrier?
Jag tycker personligen att GTA-serien (Läs: Grand Theft Auto) är en självklar etta. Visst, det är ett kontroversiellt spel, det är blodigt och innehåller mycket våld (vilket spel gör inte det idag?). Men samtidigt så tycker jag att det erbjuder en hel drös av påhittade nyheter, förvrängda ideal och personligheter samt en jäkla massa satir av dagens verklighet!
När jag började lira det första GTA som kom ut 1986 (om jag inte minns fel) så såg spelet ut som något katten hade hostat upp, i jämförelse med dagens "standard". Mycket har hänt sedan dess, rent grafiskt, men inte innehållsmässigt och jag gick i 6:an och var mogen nog för att snappa upp den sjuka/mörka humorn redan då.
Jag menar, innehållet och våldet fanns redan där och då och jag tycker att den serien är fenomenal utöver allt våld, trots att alla (curling)föräldrar tycker att det spelet är SÅ hemskt! Utan att egentligen förstå varför...