Inlägg från: syntharen |Visa alla inlägg
  • syntharen

Vilken månad är bäst att få barn?

Jag har ett barn som är fött i juni, det var skönt för man slapp bylta på bebisen en massa kläder. Det var också skönt att ha värst illamåendet på hösten men lite tråkigt att jag inte fick visa upp gravidmagen förräns den sista månaden (våren 2010 var iskall i Skåne!).

Andra barnet kom i september, det var skönt att ha värsta illamåendet mitt i vintern och det var förvånadsvärt härligt och skönt att vara höggravid på sommaren, det var jag annars rädd för skulle bli jobbigt. Däremot är det lite jobbigt att klä på en nyfödd en massa ytterkläder osv. Men samtidigt är hösten så tråkig att man knappt vill gå ut så det blev mycket att bara sitta hemma och amma. När första barnet var nyfödd var det ju sommar och man vill helst vara ute hela dagarna samtidigt som man egentligen inte orkade för att man var trött och inte heller orkade släpa med sig vatten, ersättning osv (med första barnet funkade inte amningen) så det kändes som om man "missade" en sommar.

Jag skulle minst av allt vilja ha barn dec-mars eftersom man eller iaf jag skulle må kräkilla hela sommaren och det är ju inte så roligt. Och så RS-virus då också för en nyfödd.

Svar på tråden Vilken månad är bäst att få barn?