• Bergis

psykopat/sociopat/narcissist

Om du nu har tankar på kontakt så var trevlig men ha tydliga gränser.

Största problemet blir för dig att visa att du i framtiden inte tänker låta dig utnyttjas, när hon utnyttjat dig tidigare.

Finns det inte ångerrätt så att du kan ta tillbaka bostaden?

• Bergis
    konstantinopel skrev 2017-01-23 09:27:50 följande:

Jodå bostaden löste vi genom att anulera köpet och hon fick tillbaka pengarna, tror inte det hade hållt för henne rent juridiskt.

Innan återköpet la hon ett dolt hot om barnet att det beror på hur jag sköter mig. Men löste ut henne iaf och efter det så har jag inte hört från henne.

Personligen skiter jag i pengarna är intresserad av barnet sen får hon gärna forts sitt destruktiva liv.

Ja även min familj har hon blåst och hon vet att våran familj har pengar så är inte förvånad om hon försöker med ngt

Bra där!

Du får nog vara beredd på att hon kommer försöka krama ut så mycket pengar som möjligt av dig. Vårdnadstvist tror jag inte på.

Har stött på en hel del psykopater genom åren och de bemöts bäst trevligt och med tydlig gränssättning. Den som visat sig svag är körd. Därför var det väldigt bra att du tog tillbaka bostaden. Använd din kunskap om henne för att bemöta henne på rätt sätt.
  • Bergis
    konstantinopel skrev 2017-01-23 10:07:10 följande:

Men hon har hotat att jag aldrig ska få träffa barnet om jag "inte sköter mig"

Vill ha gemensam vårdnad så ska försöka med det även om mannen alltid förlorar för då har jag gjort det jag kan.

Det låter iofs logiskt att du inte får träffa barnet om du missköter dig. Det är också logiskt att hon hotar dig och använder barnet som maktmedel. Ta det för vad det är och hantera situationen pragmatiskt.

Är det omöjligt att uppta någon form av kontakt mellan er? Socialen har rätt i att det är bästa lösningen.

Om hon nu är rationell inser hon att hon vinner på att ha dig i barnets liv.
  • Bergis
    konstantinopel skrev 2017-01-23 11:06:08 följande:

Hon är inte rationell och väldigt egoistisk.

Mindre stad (30000) så många som känner/vet vem jag är så känns knappast logiskt att hon ska bete sig såhär men med tanke på allt annat tokigt hon gjort så har låga förväntningar. Hon försökte isolera mig från familjen så hon har gjort bort sig där.

Poängen är att jag bryr mig inte om det längre för hon kommer inte in i våran familj någonsin igen men pga barnet får man svälja om det hjälper

Hon projicerar sina egna fel på mig grymt störande

Blir hon less på ungen lär hon väl lämna bort han till pensionärerna hon känner men då får jag kontakta socialen.

Hon har ingen släkt här heller och jag har stor släkt här så tragiskt att barnet inte kommer få tillgång till en stor släkt.. Allt är som en B-rulle från Hollywood

Jag tvivlar inte på att hon är störd. Fast för din egen skull bör du i alla fall försöka förlåta och vända blad.
  • Bergis
    konstantinopel skrev 2017-01-23 12:30:59 följande:

Ja fast inte lätt när det är ett barn, min familj och alla vänner tycker jag ska "begrava" allt men vill kunna säga åt mitt barn i framtiden att jag försökte iaf.

Allt är bara bisarrt

Vad menas med att begrava allt? Strunta i barnet eller att förlåta och gå vidare?
Svar på tråden psykopat/sociopat/narcissist