Hur sover ni så här i slutet? och vad har ni för krämpor?
Är i v 36+0 jag också och har samma problem!
Är i v 36+0 jag också och har samma problem!
Låter som du har flyt med din graviditet :) att kunna ligga på mage så långt in i graviditeten är ju lyx :) jag fick sluta i v16 för det började kännas obehagligt i buken.
Att jobba går inte heller pga stressigt jobb med mycket spring. slutade innan jul och har BF 19/2.
Usch visst är det tråkigt? Jag har BF 6/3 och är hemma sedan 1½ vecka p.g.a. foglossning också. Kan inte ta mig ut och göra något. Vi har två större killar som är 5½ och 9 år och de ska ju till/från skola och förskola samt ha mellis och mat vilket är min "dagsuppgift" dagligen. Det är rätt jobbigt men får ju en del tid att gå. För övrigt syr jag korsstygn vilket jag gillar men t.o.m. detta blir tråkigt då man sitter så mycket. Idag har jag suttit och läst bloggar hela förmiddagen. Det känns inte klokt och jag känner mig jättelat, men vad ska man göra?? Jag har tyvärr jättesvårt att intressera mig för att se TV-serier vilket ju vore perfekt annars. Jag är för rastlös. Baka bröd har jag gjort en del, och gjort matlådor till frysen. Det är ju bra sen när man har fullt upp med bebin.
Spännande! :) jag har inga problem att fördriva dagarna då jag är FL med sonen. däremot är jag väl inget rolig sällskap eftersom jag inte orkar/kan göra så mycket mer än lugna aktiviteter.
antar att du med längtar efter att det ska dra igång? Börjar sakna min "icke-gravida" kropp mer och mer ju närmare BF vi kommer :)
Man kanske ska ta och ladda hem boken att föda utan rädsla! Alltså jag fattar fortfarande inte huuuuuuur huvudet ska ta sig ut! Ser ut att göra helt jävligt ont.
Vet ni om ni väntar flicka eller pojke? Har ni valt namn? Tycker detta med namn är jätte spännande, det är mitt nya intresse haha. Vi har dock haft jätte svårt att välja och har bytt ut från listan hela tiden under tidens gång!
alla upplever ju just det skedet olika, för mig var det en befrielse att höra att barnmorskorna kunde se huvudet och att jag fick känna efter själv, lite läskigt men underbart!
Barnmorskan höll emot med varma handdukar vilket lindrade jättemycket för min del. jag kan inte påstå att jag tyckte att det gjorde så där jätteont man var fylld av glädje och styrka att nu jäklar är det sekunder kvar tills vi träffas! :D om jag minns rätt så var det mest en brännande känsla när huvudet passerade, men sen försvann all smärta så fort huvudet var ute och bebisen typ "ramla ut" och plötsligt hade man en varm fuktig bebis på bröstet :D
Sen var jag hög på lustgas.. :P vet inte ens varför de tyckte jag skulle ha den under krystningsskedet, men den hjälpte iaf psykologiskt.
Vi väntar med största sannolikhet en flicka, och vi är långt ifrån överens om vad hon ska heta :) jag har slutat diskutera namn med min man utan väntar på att bebisen ska vara född så kanske det löser sig. man kanske ser vad det är för någon :)
Vet ni?