• LFF

Är min dotter allvarligt sjuk?

hjälpmigsnälla skrev 2017-01-24 14:17:34 följande:

Tack för era svar allihopa.

Dottern är fortsatt feberfri men jag skrev till 1177 igår och fick svar av en barnläkare idag att man bör ta blodprover och urinprov på henne när hon haft oklar feber såhär samt varit väldigt hängig. Jag testade att kontakta barnmottagningen och berättade allt och att vi ej för hjälp här men de kunde som väntat inte hjälpa oss utan remiss. Ringde därför vårdcentralen igen och sa vad jag fått för svar att barnläkaren jag kontaktat och hon blev verkligen inte glad att han uttalat som så.. Hon skulle iallafall be doktorn ringa upp i eftermiddag.

Usch vad jobbigt detta känns. Så otrevligt att liksom bli "ovän" med de på vårdcentralen. Men vi är ju så rädda om vårat barn.

Jag hade, helt ärligt, åkt de där 9 milen till sjukhuset och bosatt mig på akuten tills dess att någon tagit sig tiden att kolla på mitt barn och ta de prover som krävs för att få veta vad som är fel, alternativt att de skriver en remiss till barnläkaren. 

Hoppas doktorn ringt upp dig idag! Ge er inte!

För att få i henne extra vätska och energi, ge isglass, saft, juice etc. Strunta i om det är lite onyttigt. Detta tips gav läkarna oss när mina tvillingar var magsjuka vid 5 månaders ålder. 
Svar på tråden Är min dotter allvarligt sjuk?