Inlägg från: Louisesss |Visa alla inlägg
  • Louisesss

Slog upp bildörr i annan bil!

Min brorson var så stolt över att kunna öppna bildörren själv och slog upp den i en annan jättefin bil. Jag hann inte ta emot den. Såg en litet märke/buckla om 1 halv cm, som ett litet jack, alltså lacken var kvar, men det var som att jag hade tryckt in en tops typ.

Har ej sett bilen, det var på privat parkering så jag antar att den dyker upp snart. Men vad ska jag betala? Och är det ens möjligt att bucklan kan ha blivit till av det? Visst det var vid bildörren men kan han ha haft en sån kraft?

• Svar på tråden Slog upp bildörr i annan bil!
  • Louisesss

Men om det inte var min bil?

• Louisesss

Tack för svar! Har hittat bilen nu o lämnat lapp, då det hände så hade jag ingen tillgång till penna eller papper, men då det var på privat parkering så lär bilen komma tillbaka, vilket den gjorde med. Ja, jag menade att bilen jag körde ej var min. Men nu är det ordnat!

• Louisesss
    Dumbledore skrev 2017-01-23 19:51:51 följande:

Det är därför man har barnlås på dörrarna och lär ungarna att de inte får öppna dörren förrän den vuxna säger okej.

Du lämnar en lapp på den andra bilens vindruta, med dina uppgifter, och pratar med ägaren till bilen du körde. Och du betalar självrisken. Kan bli dyr om du är under 24.

Lätt att förstå i efterhand, men nu har jag nog lärt mig! Men tack för uppläxningen.
  • Louisesss
    Koz85 skrev 2017-01-23 19:38:12 följande:

Jobbar på bilverkstad och det är jättemånga som smiter från skador. Fruktansvärt dålig stil. Då kanske ägaren till den bilen får betala självrisk på upp till 7000:- medan du kanske bara hade betalat 1000:- som motpart. Tänk hur du skulle tycka om nån gjorde så mot dig..

Det var aldrig någon fråga "om" jag skulle skita i det. Jag frågade bara hur jag skulle gå tillväga med försäkring osv, det kan ju vara så att när jag får tag på bilägaren så kanske hen försöker lura mig. Så därav min fråga hur en skulle göra.

Jag är ingen smitare.
Svar på tråden Slog upp bildörr i annan bil!