• Anonym (Undrar)

Hur ofta tvätta snippan?

Ni som har döttrar låt säga i ca 5-9 årsåldern, hur ofta tvättar de snippan och hur gör ni på lättast sätt?

• Svar på tråden Hur ofta tvätta snippan?
  • Anonym (Undrar)

Jösses, sorry. Såg att det blev lite peddo-varning på min fråga. Jag omformulerar.

Har en dotter på 7 år som tycker det är superjobbigt med dusch och tvätt. Därför ville jag ha tips om kvällsrutiner, hur andra gör. Typ tvätthall eller duschar ni varje kväll? Och måste man göra det varje kväll?

• Nyfikna72

Jag tvättar de på normalt sätt när de duschar typ två ggr i veckan. Inte så att jag är in och grottar utan bara med svamp utanpå som övriga kroppen.

• Anonym (Bilburen)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-01-23 17:20:32 följande:

Jösses, sorry. Såg att det blev lite peddo-varning på min fråga. Jag omformulerar.

Har en dotter på 7 år som tycker det är superjobbigt med dusch och tvätt. Därför ville jag ha tips om kvällsrutiner, hur andra gör. Typ tvätthall eller duschar ni varje kväll? Och måste man göra det varje kväll?

Jag brukar ställa jäntan bredvid bilen i tvätthallen varje fredag.
    En gång i månader kör jag fullservice tvätt med vax, polering och hela kittet.
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Bilburen) skrev 2017-01-23 17:44:21 följande:
    Jag brukar ställa jäntan bredvid bilen i tvätthallen varje fredag.
    En gång i månader kör jag fullservice tvätt med vax, polering och hela kittet.
    Hahahaahahhhhah
  • Anonym (mamsi)

Jag har en son och han duschar eller badar i princip varje kväll. Oftast blir det bara en snabb avlaskning i duschen med lite lödder på tvättlapp på snoppen. Han badar ordentligt en gång i veckan då håret också tvättas. Ser det inte som någon katastrof om han inte duschar eller tvättar underlivet varje kväll och det händer att det går både en och två dagar emellan duscharna ibland.

• Anonym (mamsi)
    Anonym (mamsi) skrev 2017-01-23 17:49:47 följande:

Jag har en son och han duschar eller badar i princip varje kväll. Oftast blir det bara en snabb avlaskning i duschen med lite lödder på tvättlapp på snoppen. Han badar ordentligt en gång i veckan då håret också tvättas. Ser det inte som någon katastrof om han inte duschar eller tvättar underlivet varje kväll och det händer att det går både en och två dagar emellan duscharna ibland.

Det där lät också lite konstigt. Det jag menade var att det ofta bara blir en snabb avduschning. Att det blir varje dag beror mycket på att han blir så smutsig under en dag att det går snabbare att duscha av honom snabbt än att tvätta i handfatet. Använder inte tvål varje dag förutom på händerna, underlivet och fötterna på sommaren. Ansiktet tvättas med tvättlapp utan tvål eller sköljes bara med vatten om det inte är hårt smutsat.
  • Påven Johanna II

I den åldern tvättade mina döttrar sig själva. Jag var med i badrummet och påminde ibland om någon kroppsdel, men tvagandet skötte de själva.

• volbabe

så fort de börjat skolan skötte det de själva. Tids nog lär de sig i vuxen ålder hur de ska tvätta den

• Anonym (Mamma mu)

Min dotter på 9 år har skött dusch och bad helt själv sedan 7-årsåldern. Bad en gång i veckan,oftast söndagar. Dusch i skolan 3 ggr/v. Hårtvätt ca 1-2 ggr.v. Tvätta av rumpan och underlivet varje kväll innan pyjamas. Hon använder tvättlappar till det. Försiktigt med snippan..dvs mellan blygläpparna...ej med tvål! Ansiktet tvättas av också,oftast utan tvål. Sommartid snabbdusch varje dag direkt när hon kommer hem från skolan/ute.

• Anonym (.)

Min dotter är 7 och duschar ca 3 gånger i veckan och sköter tvättandet själv men jag brukar sitta med som sällskap i badrummet. Hon byter trosor varje dag men ingen extra tvätt var kväll, det gör jag inte på mig själv heller och tycker det går prima. :)

Svar på tråden Hur ofta tvätta snippan?