• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • Popetot
    Caarina1985 skrev 2017-03-16 23:01:19 följande:

Åh vad underbart att detdet blivit några + i trådenkullen. STORT GRATTIS TILL ER!

Själv hade vi testdag den 3/3 och resultatet blev densamma som alla gånger innan :'(

Fick mensen/stockholms blodbad några dagar innan test, men eftersom vi hade satt tillbaka två embryon så hade det kunnat vara så att jag ändå var gravid. Men så var det såklart inte. Så då gör vi väl ett Sjätte försök snart...

Åh vad trist! Men tack för ditt grattis <3
  • Jessa01
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-14 14:37:47 följande:

Tjejer, är det någon av er som pratat med någon utomstående om er barnlöshet? Typ nån kurator eller så? Jag har alltid varit en stark tjej som gärna slänger problemen bakom ryggen och springer vidare men jag håller på att gå in i väggen känns det som. Och det känns inte som om någon som inte går igenom det här förstår. Fick just ett medd från min väninna som startade lite efter oss och blev gravid på sitt första FET och idag hade hon varit på första UL och hört hjärtslag. Så fantastiskt men jag kan inte vara glad och hon klagar över att det tagit sån tid för dom, okänsligt att säga så till en kompis som troligtvis inte kommer kunna få genetiska barn;( Känner mig helt nere och undrar om man kanske ska prata med någon, har ni erfarenheter? Jag känner inte igen mig själv :(

Kram

Jag har inte direkt pratat med någon om barnlösheten. Men jag drabbades av depression med mitt första barn. Jag vill verkligen be dig att ta kontakt med någon. Denna processen är sjukt tuff. Som någon här skrev så kan du drabbas av bakslag under graviditeten eller efteråt. Så det kan vara bra att ta kontakt med någon som du kan ventilera med.

Själv så tittar jag in här emellanåt men jag har inte riktigt orken just nu. Vi gjorde ju korta protokollet ungefär samtidigt förra månaden. Nu väntar jag på långa som ska starta om ca 1 ½ vecka... För att hålla mig någorlunda ovanför ytan ska jag resa på semester nästa vecka...

Kram
  • Hannapanna13

Hej!

Hoppas det är okej att man hoppar in här ????

Jag gjorde äggplock i tisdags, fick tyvärr frysa alla då jag var överstimulerad men väntar spänt på resultatet av hur många som blev befruktade ????

Det är självklart tråkigt att det är fler som har svårt att bli gravida men känns ändå lite mindre ensamt när man läser andras berättelser. Sen hör man ju också om en del solskenshistorier som håller hoppet uppe! ????

• Tösen88

Hej på er.
    Hakar på tråden :)
    Tycker det är så fint att ni alla delar med er av er resa, vilka kämpar ni allihopa är!!

Första IVF för vår del, kör på det långa protokollet. Började med sprayandet 15/3.

• Popetot
    Hannapanna13 skrev 2017-03-19 19:35:47 följande:

Hej!

Hoppas det är okej att man hoppar in här ????

Jag gjorde äggplock i tisdags, fick tyvärr frysa alla då jag var överstimulerad men väntar spänt på resultatet av hur många som blev befruktade ????

Det är självklart tråkigt att det är fler som har svårt att bli gravida men känns ändå lite mindre ensamt när man läser andras berättelser. Sen hör man ju också om en del solskenshistorier som håller hoppet uppe! ????

Tösen88 skrev 2017-03-19 19:39:03 följande:

Hej på er.

Tycker det är så fint att ni alla delar med er av er resa, vilka kämpar ni allihopa är!!

Första IVF för vår del, kör på det långa protokollet. Började med sprayandet 15/3.

Välkomna båda två! Hoppas på goda resultat för er!
  • Hannapanna13
    Tösen88 skrev 2017-03-19 19:39:03 följande:

Hej på er.

Hej!

Vad spännande :) vi genomgår vårat 3:e, med korta protokollet.
  • Tösen88
    Hannapanna13 skrev 2017-03-19 19:56:49 följande:
    Hej!

Vad spännande :) vi genomgår vårat 3:e, med korta protokollet.
    Håller tummarna för er att det ska fungera denna gång. Vet ni när det blir ev insättning? Såg att du tyvärr blev överstimulerad. Har det hänt förut? kram
  • Hannapanna13
    Tösen88 skrev 2017-03-19 20:00:18 följande:

Håller tummarna för er att det ska fungera denna gång. Vet ni när det blir ev insättning? Såg att du tyvärr blev överstimulerad. Har det hänt förut? kram

Tack! :) Jag får vänta en månad innan insättning. Jag har blivit överstimulerad varje gång men detta var första gången det blev totalfrys. Man kan ju tycka att de borde lärt sig till 3:e gången ;)

Hur länge sprayar man?
  • Malin79

En uppdatering från mig :)

I fredags var vi på äggplock. Allt gick bra och personalen var helt underbara. Vi pratade om annat under hela ingreppet och vips var det klart. Det var sju blåsor (som var av sådan storlek så det var något att räkna med) och av dessa var det ägg i sex stycken. Det kändes som ganska bra besked men förra gången hade vi fler blåsor och ägg. Sen så fick vi ett bra besked när de ringde i går och sa att hela fem stycken hade blivit befruktade. Det är precis lika många som sist. Sist odlade de i fem dagar. och tyvärr trappade de av en efter en. En klarade fem dagar och kunde sättas in men där slutade ju tyvärr den resan. Så nu håller vi verkligen tummarna att (minst) en klarar sig och kan sättas in på onsdag. Det känns lite jobbigt att inte få uppdateringar eftersom utan de hör av sig om det går riktigt illa.

I övrigt så gick fredagen och lördagen åt till att ta det lugnt och vila efter äggplocket. I dag känner jag mig på fötter igen.

Svar på tråden IVF februari 2017