• Anonym (aaa)

måste man gilla sina kollegor? gör du?

Ja som ämnet lyder, behöver man verkligen gilla sina kollegor?

Å om man nu inte gör det, är det nåt problem?

Ja ogillar, eller rättare sagt finns fler saker man inte gillar med dem jämfört med det man gillar. Tex den ena är sån besservisser, en annan rövslickare den tredje sån som kan hugga en i ryggen, en annan Självisk otacksam och så vidare...

Gillar du dina kollegor?

• Svar på tråden måste man gilla sina kollegor? gör du?
  • Carambolan

Jag tycker jättebra om mina närmaste kollegor, men det finns ett par personer på min avdelning som jag tycker är riktigt odrägliga. Drygt men vi jobbar aldrig ihop och jag kan lätt undvika att sätta mig bredvid dem både på kontoret och till lunchen så det känns inte som ett särskilt stort problem.

• Anonym (Blä)

Jag gillar inte mina kollegor alls. Tjejen som jobbade innan mig slutade tydligen pga dom har jag fått veta. Kommer inte funka för mig i längden då det känns viktigt för mig att ha kollegor jag trivs med, man spenderar ändå mycket av sin tid på jobbet. Så jag kommer inte vara kvar så länge..

• Anonym (...)

Jag gillar de flesta av mina kollegor. Finns några stycken jag har lite svårt för, översittartypen, men vi jobbar inte på samma avdelning som tur är.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Självklart behöver man inte göra det, lägstanivån är att arbetet ska kunna utföras utan att personliga relationer förstör.

Ja, jag gillar de flesta av mina kollegor. Inte alla, och jag är säker på att känslan är ömsesidig i vissa fall.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • kaffe

Nej man måste inte gilla sina kollegor, men det underlättar om man arbetar med trevligt folk.

Jag har turen att bara ha trevliga kollegor. Vi är ett gott litet gäng som trivs i hop och skrattar mycket. Till och med chefen är bra.

• Linnis92

Klart du inte behöver gilla dom men det underlättar ju arbetet om man gör det. Himla trist att gå till jobbet varje dag och träffa folk man ogillar.

• Anonym (pl)

jag gillar alla mina. Men vad menar du med "gilla sina kollegor". Man behöver ju inte vara kompis och bästis men för att arbetsklimatet ska fungera går det inte om man är irriterad så fort en person dyker upp och liknande saker. Det stör ju arbetet. 
    Kan du samarbeta med dem utan krångel och att arbetet funkar så är det väl på en acceptabel nivå.

• Queennr1

Gillar mina kollegor massor vi har så kul och trevligt. Får hela mitt sociala liv tillgodosett på jobbet och skrattar så vi får ont i magen.

Nej man måste inte gilla sina kollegor med eftersom så stor del av livet tillbringas på jobbet så höjer det ju livskvalitén om man hittar en arbetsplats där man trivs med varandra,

• Anonym (daf)
    Självklart inte. 

Har en kollega som jag ogillar riktigt mycket. Mest pga inkompetens, men även för att han är så jobbig/skrikig och allmänt irriterande. Det är ingen hemlighet heller utan jag har gjort det väldigt klart för ledningen att jag inte jobbar tillsammans med denna individ.
  • Anonym (Anne)

Känner mig nästan tvungen att gilla mina kollegor.Vi har närä samarbete och därför jobbar vi närä varandra.I mitt fall skulle det nästan inte gå att samarbeta om man ogillar kollegan mycket.Sen känner jag att vi är väldigt olika och vissa står väldigt närä varandra,så det kan kännas tråkigt ibland.

Svar på tråden måste man gilla sina kollegor? gör du?