Mrs Green skrev 2017-01-24 17:59:10 följande:
Jag funderar på om jag behöver uppdatera mitt CV så det inte är förvirrande att jag har poäng enligt det gamla systemet (alltså då man fick 20 poäng per termin, inte 30 högskolepoäng som nu).
Om det står att jag har t.ex. 60 poäng företagsekonomi från 2004, fattar alla då att det avser 1,5 år och inte 1 år? Eller ska man skriva "60 gamla poäng" eller kanske räkna om poängen och skriva "90 nya högskolepoäng"?
Tror faktiskt inte alla fattar vad det verkligen betyder, de flesta har nog inte så bra koll på när exakt man bytte poängsystem. Samtidigt blir det ju fel att skriva i "nya" poäng om personen som läser ditt CV nu faktiskt har koll på när man bytte system och därmed förstår att du läste på gamla. Skulle göra som du föreslår, skriva att det gäller just för gamla systemet. T.ex. "60hp i gamla systemet (motsvarar 90hp i nuvarande system) eller liknande. Då gör du det ju tydligt vad det gäller, men samtidigt har du enkelt översatt poängen för någon som kanske bara är bekant med nuvarande poängsystemet.