• Anonym (?)

Läskiga ljud i telefonen

Ibland när jag pratar i telefonen slutar jag höra den andre och istället uppkommer någon slags robotröst som pratar, ibland låter den nästan demonisk. Vi båda hör denna "röst" och trots att vi båda är tysta så hör vi den prata. Ingen av oss har dålig täckning så det är inte det det handlar om. 
    Det kan låta riktigt, riktigt läskigt.

Varför blir det så här? Är det störningar? 

• Svar på tråden Läskiga ljud i telefonen
  • Anonym (Bu!)

Nej, det är nog spöken.

• Anonym (?)
    Anonym (Bu!) skrev 2017-01-24 20:07:23 följande:
    Nej, det är nog spöken.
    Skulle gärna vilja ha seriösa svar från någon som faktiskt har en aning om vad kan handla om... 
  • Meriall

Robotrösten har jag också hört men då var det den andra som lät så... men har också hört en vanlig röst i bakgrunden. Tror fler samtal råkar kopplas ihop och så blir det någon störning. Låter riktigt obehagligt.

• Anonym (?)
    Meriall skrev 2017-01-24 20:10:19 följande:
    Robotrösten har jag också hört men då var det den andra som lät så... men har också hört en vanlig röst i bakgrunden. Tror fler samtal råkar kopplas ihop och så blir det någon störning. Låter riktigt obehagligt.
    Vi har hört den trots att båda är helt tysta. Låter verkligen som någon pratar, och visst är det sjukt obehagligt!
    Men det du skriver kan faktiskt vara en trolig förklaring. 
  • Anonym (?)
    smulpaj01 skrev 2017-01-24 20:14:31 följande:
    Hör ni vad som sägs? På vilket språk?
    Nej har inte lyckas höra ett enda ord faktiskt. Det låter typ viskande och fräsande eller hur man nu ska beskriva det. Ibland lite bubbligt. 
  • Anonym (OBEHAGLIGT)

När jag jobbade på ett ställe förr som låg ute i skogen typ och för att man ska ut och röka måste man ner en trappa och ut genom källaren.som alla rökare vet så är det kul att få lite sällskap i telefon när man röker. Hur som helst, varje gång när jag gick igenom en viss hörna i källaren så kom det där demonska ljudet(när jag pratade i telefon). Både jag och den andra i telefonen brukar vara helt TYSTA varje gång! När jag säger typ "Hallå, hör du mig?" Du låter det ännu högre och vidrigare. Men värst av allt var när jag var på väg upp från källaren en dag (jobbade natt, kl var runt 01.00) då ringer telefonen, jag svarar och hör den där vidriga Rösten. Tro det eller ej, numret som ringde var hemligt...

• PappaPellerin
    Anonym (OBEHAGLIGT) skrev 2017-01-24 21:59:37 följande:

Men värst av allt var när jag var på väg upp från källaren en dag (jobbade natt, kl var runt 01.00) då ringer telefonen, jag svarar och hör den där vidriga Rösten. Tro det eller ej, numret som ringde var hemligt...

Fy satan, hade börjat grina av skräck hahah, ryser bara jag läser det.
    Vi är lika starka som vår starkaste länk.
  • Anonym (CL)

Både jag och den andra i telefonen brukar vara helt TYSTA varje gång! När jag säger typ "Hallå, hör du mig?" Du låter det ännu högre och vidrigare. Men värst av allt var när jag var på väg upp från källaren en dag (jobbade natt, kl var runt 01.00) då ringer telefonen, jag svarar och hör den där vidriga Rösten. Tro det eller ej, numret som ringde var hemligt...

Näe?!? Men what!!! Alltså lägg av, får kalla kårar. Kunde du urskilja något ord alls?
  • Anonym (CL)

För övrigt trodde jag fenomenet med att bli uppkopplad på samma linje som andra typ försvunnit i o m att man inte använder hemtelefon längre? Och då när det hände kunde jag alltid klart och tydligt höra vad som sades, och inga robotröster, så detta låter mysko..

• Anonym (M)

Det allra mest troliga är att det rör sig om störningar i mobiltelefonnätet.

Har råkat ut för det flera gånger.

• Anonym (?)
    När jag jobbade på ett ställe förr som låg ute i skogen typ och för att man ska ut och röka måste man ner en trappa och ut genom källaren.som alla rökare vet så är det kul att få lite sällskap i telefon när man röker. Hur som helst, varje gång när jag gick igenom en viss hörna i källaren så kom det där demonska ljudet(när jag pratade i telefon). Både jag och den andra i telefonen brukar vara helt TYSTA varje gång! När jag säger typ "Hallå, hör du mig?" Du låter det ännu högre och vidrigare. Men värst av allt var när jag var på väg upp från källaren en dag (jobbade natt, kl var runt 01.00) då ringer telefonen, jag svarar och hör den där vidriga Rösten. Tro det eller ej, numret som ringde var hemligt...
    Fy fan vad hemskt! Hade bajat på mig! 

Ibland har jag funderat på om det kan vara något övernaturligt då det verkligen låter så men jag väljer hellre att tro att det är någon slags störning
Svar på tråden Läskiga ljud i telefonen