• Linda2barnsmamma

Polyp I livmodern som inte finns där ?!

Fick inte med anonyma svar...

Ja alltså , vet inte vilken kategori detta skulle ligga i.. det får väl flyttas om det är fel. .

Nu till min undran... den 9 januari var jag hos gyn , han säger till mig att jag har en polyp I livmodern som är ca 10 mm. (Såg själv en vit ärta) Ja inget mer med det en att jag skulle återkomma om jag fick blödningar ?! Ja men HALLÅ , ja sa att vi ville skaffa barn. Då ska den ju tas bort ... men inget mer en så...

Kontaktade den 18 januari en privat gyn , dit fick ja komma samma dag. Hon gjorde vul och hon såg inte att ens att det fanns en polyp ?! Hennes ord: nej alltså här finns ingen polyp , du ser på bilden att det bara är lite vätska som är helt normalt men ingen polyp...

Men va ? Va är detta. Har ja en polyp eller inte... ska tillbaka den 2 februari till den privata .. får se om den finns då eller inte. Nu e ja så förvirrad...

Någon som varit med om samma ?

• Svar på tråden Polyp I livmodern som inte finns där ?!
  • 08Karin08

Hej,

Hur gick det tillslut?

Själv har gyn trott att jag varit gravid när de såg min polyp. Fick skrapa men de fick inte bort allt. Fick sen göra en hysteroskopi och hon sa att de fått bort allt. Nu var jag på återbesök och han såg samma sak igen. Jag hade för första gången på 1 år en normal mens, har annars forsat! Så tänkte att allt skulle vara bra. Så besviken...trodde att man skulle kunna bli gravid igen...men men...blir väl ytterligare en operation. Det roliga är att han sa att om det inte hade varit jag så skulle han ha sagt att det var en tidig graviditet...men han trodde inte det pga mina tidigare polyper.

• Linda2barnsmamma
    08Karin08 skrev 2018-03-05 14:24:23 följande:

Hej,

Hur gick det tillslut?

Själv har gyn trott att jag varit gravid när de såg min polyp. Fick skrapa men de fick inte bort allt. Fick sen göra en hysteroskopi och hon sa att de fått bort allt. Nu var jag på återbesök och han såg samma sak igen. Jag hade för första gången på 1 år en normal mens, har annars forsat! Så tänkte att allt skulle vara bra. Så besviken...trodde att man skulle kunna bli gravid igen...men men...blir väl ytterligare en operation. Det roliga är att han sa att om det inte hade varit jag så skulle han ha sagt att det var en tidig graviditet...men han trodde inte det pga mina tidigare polyper.

Hej.

Ja hade aldrig någon polyp. Läkaren som sa att det var en polyp misstog sig helt o hållet. Det var en slemhinna som låg vikt eller vad man ska säga att det såg ut som.

Tycker det var väldigt dumt av läkaren att skriva att det är en polyp och skrämmas så där...

Men slemhinnan va tjock o ja blev gravid ganska direkt efter. Pojken är idag 2 veckor gammal :)

Ja håller tummarna att allt går bra för dig och att du får en graviditet snart istället för dessa dumma polyper . Kram !
Svar på tråden Polyp I livmodern som inte finns där ?!