• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • MarieClaesson

Hej KattenH81! Vilken jobbig upp och ner resa ni har haft med alla dessa MF ! :( Vad är trombyl? Alltså vad hjälper det till med?

Vi har hittills gått landstingsfinansierat i Linköping men efter vi har använt vår sista blastocyst nu snart så får vi välja en ny klinik, vet inte vilken det blir. Gissar på att vi kommer få föra återföring om en vecka ungefär på torsdag-fredag

• MarieClaesson

:CML Åh den jobbiga tiden när man ruvar har jag nästan glömt bort hur påfrestande det är!

Är det era två sista ägg ni har fått tillbaka? Klart man hoppas lite extra, att de ska ge skjuts till varandra på något vis! Vi kommer göra återföring om en vecka ungefär, då med en femdagars odlad och i ostimulerad cykel. Snacka om att man känner efter noga noga då eftersom ägget fäster typ första eller andra dagen om det nu gör det vill säga!

• MarieClaesson

Wow stort stort grattis CML!!

Känner du dig inget gravid än? Vilken rd var det för dig idag?

Hoppas på glad gubbe imorgon så vi får åka och prova lyckan med vår blastis på fredag ;)

• MarieClaesson

Vad häftigt! Och TÄNK om det är båda som har fäst! :D

Jag tar folsyra och kvinna vitamin.

De gör insättningar på lördagar men inte söndagar, skulle det hamna på en söndag så gör man på lördag istället det har gett bättre resultat än att vänta till måndag, berättade sköterskan. Men det vill jag ju inte betala för! Då avbryter jag nog hellre..

Vi hade tur och behövde bara göra ett ET och en FET när vi blev gravida med dottern

• MarieClaesson

Ingen gla gubbe idag,.

• MarieClaesson

Ja precis! Inga bekymmer.. bara jag som är så otroligt otålig! ;D

• MarieClaesson

Å nej vilken ultimat otur att det skulle bli en sådan knasig cykel just nu då! KattenH81

Testar du imorgon bitti eller?

Jag har också fått typiska flytningar idag så misstänker utslag imorgon

• MarieClaesson

Ja, en sån lösning hade ju varit bra, då slipper man oja sig! Vet inte varför de inte gör så. Men idag fick jag iaf glada gubben så jag gissar att vi ska dit på lördag nu då! Men får ringa dom imorgon, de har ju stängt idag :)

CML: Alltså hur spännande är inte det här!? Om du fortsätter att plussa, när ungefär får du göra vul? :D

• MarieClaesson

Nu har vi tid på lördag! Känns ju både spännande och lite nervöst.. Hade nästan glömt bort hur hårt man går in i den här bubblan, nästan alla tankar går runt ivf.

En fundering, är det ok att ha med sig barn till kliniken? Vi vill ju inte berätta för någon om vårt syskonflrsök än så länge så min man borde väl kunna vänta med dottern i väntrummet om vi fyller i samtycke papper? Känns sådär att ha med barn men det lär inte vara mycket folk där på en lördag,, vad tycker ni?

Hoppas inte du får tidig äl Katten, men i så fall tror vi extra mycket på nästa månad, vad kan man göra mer än att hoppas? <3

Svar på tråden Planerad fet i jan/feb