Mnbvcxz12345 skrev 2017-01-25 15:58:19 följande:
Hej. Har en fråga. Är nu i vårdnadstvist med pappan som missbrukat och sålt droger. Har velat ha ensam vårdnad länge och därav samlat bevis för att han säljer droger. Har frågat om han kan "fixa" cannabis och han har alltid kunnat det. Nu har han anmält mig te socialen och påstår jag har ett missbruk. Jag kan lätt visa med urinprov att jag ej tar droger. Min fråga är.. kan han använda de smsen emot mig även om jag ej har nåt missbruk? Kan soc ta barnet även om mina urin prov visar negativt?Tack för svar
Du sitter och skjuter dig själv i foten.
Även om du kan bevisa att du inte använder droger via urinprov så har du efterfrågat droger. Och JA han kan använda SMS mot dig.
I synnerhet de SMS som innehåller efterfrågan av droger från dig.
Socialen bryr sig inte om vilket syfte du gör det för.
För socialen kan de ses som att du försöker provocera fram brott, vilket är en kriminell handling i sig, och det är precis lika olagligt att provocera fram brott, som t.ex drogförsäljning.
Att samla fram bevis mot pappan, kan också tolkas som att du vill smutskasta pappan och det ger dig ett minus i utredningarna. Det är oavsett vilket syfte till att du samlar bevis.