Jag behöver hjälp, jag vet inte vad jag ska göra
Fina du<3 Jag blir så ledsen att läsa om det du upplevt i ditt liv trots din låga ålder.
Har du pratat med Bup om att du känner dig utbränd? Kanske kan ni få till någon lösning i skolan om att du bara läser grundämnena så får du lite paus från skolans stress och press? Lyckas du hänga i och klara det så går det få till ett sabbats år innan du börjar gymnasiet så att du kan få bena lite i dig själv och koncentrera dig på att få må bättre.
Att din mamma reagerar som hon gör är självklart inte ok, men jag är säker på att hon inte menar något illa utan bara vill det bästa för dig. Människor som lever under stor press (som din mamma säkert gör) har ofta svårt att se och förstå andras problem. Hon känner säkert att det är mycket med din lillasyster och du får då bli den duktiga, den som minsann ska lyckas i livet. Det är inte ok, inte det minsta men har du prövat att sätta dig ner med din mamma och försöka berätta hur du upplever saker? Har inga fler ord just nu för hur du kan må bättre men jag hoppas att du inte missförstår mina ord för dom kommer enbart av omtanke. Kram
Din mamma behöver få veta hur det känns inom dig.
Ibland kan det vara svårt att prata med varandra, kanske är ni i olika faser i eran sorg och bearbetar det olika?
Jag skulle föreslå att du skriver ett brev där du berättar precis hur du känner. Ofta tar det mer känslomässigt att få läsa nedskrivna ord och känslor. Din mamma älskar sig med all säkerhet <3. Kram