• Znipznapznut

Harklar sig konstant+jätteont i benet

Sedan två veckor tillbaka harklar sig mitt barn konstant, det bara kom pang poff. Det går eg bara några sekunder mellan harklingarna. Ibland kan det ta någon minut eller två mellan harklingarna men inte mer. Hn är inte förkyld. Såklart tänker jag tics men tänkte bara höra om någons barn haft liknande och det inte var det?

Benet gör också ont och har gjort i några månader. Hn har ont på kvällar, ibland vaknar hn av det på natten och ibland gör det ont på morgonen. När det gör ont gråter hn och vill inte stödja. Detta händer kanske en gång varannan vecka och då är det mer ont under något dygn, kanske 2-3 gånger under det dygnet men däremellan inte ont. Här tänker jag ju såklart växtvärk men undrar även här om någon upplevt detta och det inte varit växtvärk?

Har fått tid på vårdcentralen men det var 3 veckor fram. Barnet är 4 år.

• Svar på tråden Harklar sig konstant+jätteont i benet
  • Meriall

Låter som tics men det kan uppkomma av en anledning. Kanske barnet varit lite slemmig i halsen eller blött näsblod och liksom vant sig att harkla sig? Så är det ju för oss vuxna också om vi tex får hosta, hostan varar ofta längre än förkylningen för att man vant sig.

Ett tips är att säga till barnet att det ska få medicin mot harklingarna och så ge kanske slemlösande. Är det tics som bara varat i 2v så kan det funka av ren placebo.

• Znipznapznut

Ok tack????Har inte ens sagt så mycket om det. Är rädd hn ska känna att det är något konstigt eller att det ska bli värre ????Men ska prova medicintricket kanske!

• Meriall

Om du säger att det är något som går över (med medicin) så gör det nog det. Men tycker du hör rätt i att inte påpeka det så mycket.

Svar på tråden Harklar sig konstant+jätteont i benet