Stoppande vid diarre?
Magen krånglar och jag har diarre sen igår utan magont och illamående. Har inte ätit något jag inte tål
Magen krånglar och jag har diarre sen igår utan magont och illamående. Har inte ätit något jag inte tål
Då går det väl snart över då......
Typiskt kom åt skicka knappen. Tål inte gluten eller laktos och har fått diagnosen ibs, tänker att de kanske kan vara ibs som spökar. Är även gravid , halvvägs. Har aptiten kvar och är pigg förövrigt med en bullrande och dålig mage.
Behöver tips på stoppande att äta eller dricka.
Typiskt kom åt skicka knappen. Tål inte gluten eller laktos och har fått diagnosen ibs, tänker att de kanske kan vara ibs som spökar. Är även gravid , halvvägs. Har aptiten kvar och är pigg förövrigt med en bullrande och dålig mage.
Behöver tips på stoppande att äta eller dricka.
Vårdcentralen sa imodium till mig, vet dock om det funkar (har inte köpt det än) eller om man får ta det som gravid.
Riv ett äpple. Brukar vara effektivt
Ja har exakt likadant som dig med intolleranser och ibs. Det som har hjälpt mig är inolaxol. Både receptfritt och recept. Vet inte hur det är att äta det när man är gravid men fråga :) har man diarré hjälper det så det blir fast , har man förstoppning så hjälper det att bli mjukt. Hjälper alltså åt båda hållen :) detta tar jag med nån soppa eller filmjölk varje morgon
Riv ett äpple. Brukar vara effektivt
Vårdcentralen sa imodium till mig, vet dock om det funkar (har inte köpt det än) eller om man får ta det som gravid.
Varför just rivet?
Vet inte faktiskt. Kanske avgår nån syra eller nåt :).
Svärmor testade det för bara nån vecka sen när hon hade diarré o det stoppade upp nästan omgående.
Låter ju toppen ska genast testa! Skadar ju iaf inte
Googlade nu och det bildar pektin när äpplet oxiderar, blir brunt så låt det ligga lite. Håller tummarna att det funkar :)
Aha på så vis, tack igen! Återkommer med resultat sen.
Har hört att blåbärsoppa även fungerar.
Överkokt ris. Morotspuré. Proviva Blåbärssoppa.
Ja gör det :)
Åt 2 rivna äpplen och inga fler toabesök sedan dess har till och med ätit som vanligt så jag mår bra men är trött.
Oj förlåt! Bra att veta :)