• Mattenörd

Ramlade i trappan

Imorse ramlade jag i en stentrappa på jobbet. Slog i huvudet och fick ont i nacken (förmodligen spände jag mig). Annars kom jag undan med blotta förskräckelsen och allmänt mörbultad. Eftersom jag kände mig ok fortsatte jag jobba men efter ett par timmar började jag få huvudvärk. Den eskalerade under dagen och jag har ett illamående som kommer och går, dock inte så pass att jag kräks. Jag tänker att det antingen är för att jag slog i huvudet (men borde inte värken kommit med en gång då?) eller uppstarten på migränanfall. Det känns likadant som det nämligen.

Är det nåt man borde hålla koll på? Eller räcker det att vila? Känner mig inte tillräckligt dålig för att kontakta vården..

• Svar på tråden Ramlade i trappan
  • Fynd89

Kontakta vården omedelbart.

Och anmäl det hela som arbetsskada (prata med skyddsombudet). Det är jätteviktigt, i synnerhet om du skulle få bestående skador.

• Dumbledore

Ja, anmäl till jobbet!!! Och ring 1177, det kan vara en hjärnskakning eller migrän, men det kan nog vara bra att kolla upp.

• Guden Tor

Men sjävklart måste du kontakta vården.

DU
  • viseversa

Du ska genast kolla upp det. Kan vara en blödning i hjärnan. Åk in och kolla NU!!

• Mattenörd

Jag tittade lite på 1177 och där stod det att man brukar förlora medvetandet eller få kortare minneslucka om det skulle vara en hjärnskakning. Jag har varken det eller yrsel. Skulle jag åka in till akuten ikväll skulle jag förmodligen bli sittande till imorgon bitti och det känns jättetufft om det är migrän att sitta i ett väntrum.. ????

• Jag är bara jag

Det är alltid bättre åka in en gång för mycket än en gång för lite. Konstigt mående efter slag mot huvudet ska alltid kollas upp!

• Guden Tor
    Mattenörd skrev 2017-01-26 19:10:37 följande:

Jag tittade lite på 1177 och där stod det att man brukar förlora medvetandet eller få kortare minneslucka om det skulle vara en hjärnskakning. Jag har varken det eller yrsel. Skulle jag åka in till akuten ikväll skulle jag förmodligen bli sittande till imorgon bitti och det känns jättetufft om det är migrän att sitta i ett väntrum.. ????

Sure, om du vill äventyra din hälsa bara för att det inte är så kul att sitta i ett väntrum så finns det inte så mycket vi kan göra.
  • Dumbledore
    Mattenörd skrev 2017-01-26 19:10:37 följande:

Ja, men RING dem i stället så de kan ställa relevanta frågor.
  • Bullimor

Jag föll och slog i huvudet rejält för ett tag sedan.
    Pang i backen, rakt i asfalten.
    Åkte till akuten, fick röntga skallen och hade tre blödningar. Det var en hårsmån från ambulanshelikopter till Karolinska.
    Fick ligga kvar över natten för observation, de väckte mig en gång i timmen och kollade medvetande och tog blodtryck. 
    Dagen efter gjordes en ny röntgen, blödningen hade inte förvärrats och jag fick åka hem med starka förmaningar att om det blir värre, om än så lite, så skulle jag omedelbart komma tillbaka.

Min läkare sa att jag lika gärna kunde dött. Eller varit tvungen att borra hål i skallen och dränera.

ÅK IN!!!

Svar på tråden Ramlade i trappan