• Acceber87

Vul i v 6+6, tom hinnsäck, era erfarenheter tack!

Hejsan! Vi var på vul igår. Enligt läkaren så är vi i 6+6 om man mäter hinnsäcken. Men den var tom Vi har en ny tid om två veckor, men denna väntan är fruktansvärd, för vi var inne förra veckan och fick vänta en vecka.

Vad har ni för erfarenheter av tidiga vul? Nån som fått samma svar runt slutet av vecka sex som kan ge mig lite hopp?

Känner att hopp är det enda jag söker just nu för att orka med dessa två veckor

• Svar på tråden Vul i v 6+6, tom hinnsäck, era erfarenheter tack!
  • TirreSthlm

Jag hade nästan exakt likadant men efter tio dagar fanns där ett synligt foster med tickande hjärta. Håller tummarna att det går bra för dig med

• Acceber87
    TirreSthlm skrev 2017-01-27 10:17:11 följande:

Jag hade nästan exakt likadant men efter tio dagar fanns där ett synligt foster med tickande hjärta. Håller tummarna att det går bra för dig med

Alltså! Vad skönt att höra! Drar efter halmstrån, googlar, ringer fertilitetsenheten och barnmorskor och känner bara frustration, så skönt då med en solskenshistoria! Vad gjorde du dessa tio dagar, vad hade du fått för svar och kände du hopp eller förtvivlan?

Jag orkar inte jobba idag, vill bara gråta! Dom två läkarna vi träffat har i princip bara pratat om ofostrig graviditet och att om vi inte ser nått om 14 dagar ska vi få tabletter som stöter ut det som finns om det inte hunnit göras på naturlig väg... blir inte så pepp på sånt direkt
  • TirreSthlm

Jag var ganska övertygad om att det var missfall och trodde att jag skulle få det bekräftat efter de tio dagarna. Nu var det ju som tur var inte så. Hade haft ett missfall två månader tidigare och är äldre så jag hade inte så mycket hopp.

Försök att inte ta ut något i förskott, inte lätt, jag vet. Men det kan ju gå bra.

• Summerchild

Han kunde inte doktorn.... se om det var foster eller inte i v 6+4 nånting och sa att hinnsäcken var possitivt iaf ....sen hade jag ett foster 10 dagar senare :)

• Anonym (M)

Tog de inte blodprov och mätte hcg-värdet? 

Hade tom hinnsäck i v.7 och det var tyvärr utomkveds, så har inte så mycket positivt att komma med :/ Men det är ju som sagt tidigt, så det kan ju kanske synas senare?

• Acceber87
    Anonym (M) skrev 2017-01-28 00:31:08 följande:

Tog de inte blodprov och mätte hcg-värdet? 

Hade tom hinnsäck i v.7 och det var tyvärr utomkveds, så har inte så mycket positivt att komma med :/ Men det är ju som sagt tidigt, så det kan ju kanske synas senare?

Jag har verkligen tjatat om att dom ska ta prov för att kolla hcg men alla vägrar?! Jag förstår inte varför... istället ska man gå deppig i två veckor
  • Acceber87
    Summerchild skrev 2017-01-27 23:08:23 följande:

Han kunde inte doktorn.... se om det var foster eller inte i v 6+4 nånting och sa att hinnsäcken var possitivt iaf ....sen hade jag ett foster 10 dagar senare :)

Åh! Tack, kanske finns det hopp ??
  • Acceber87
    TirreSthlm skrev 2017-01-27 12:43:33 följande:

Jag var ganska övertygad om att det var missfall och trodde att jag skulle få det bekräftat efter de tio dagarna. Nu var det ju som tur var inte så. Hade haft ett missfall två månader tidigare och är äldre så jag hade inte så mycket hopp.

Försök att inte ta ut något i förskott, inte lätt, jag vet. Men det kan ju gå bra.

Ja det är ungefär dom tankarna jag har oxå, försöker att hitta lite positiva tankar att det KAN gå vägen... men det är sååå svårt... jag har hittat lite solskenshistorier så jag har tagit printscreen på dessa och läser dom när jag känner mig nere
Svar på tråden Vul i v 6+6, tom hinnsäck, era erfarenheter tack!