Naken granne :)
Hej!
Vi har ett litet problem. Vi har en granne, ganska nyinflyttad tror jag, som går omkring ganska mycket naken. Inget problem med det- det kan väl tänkas att jag också gör om jag är ensam hemma, ska sola etc (vi har ingen insyn).
Problemet är bara att vi har en ordentlig insyn till hennes altaner och vissa rum. Vi bor kuperat och bor på en kulle ovanför så det är oklart om hon har koll på att vi kan se in (eller de-men det är nästan bara en ensam kvinna där). Vi bor inte på samma gata utan vi bor på gatan ovanför- därför har hon nog inte sett vår bil etc.
Nu verkar hon dock ha börjat dejta. Helt plötsligt, när vi lekte på tomten efter dagis säger mitt ena barn: Men mamma, vad hon är dum, varför brottar hon ner honom?
Jajjamensan. Grannarna hade sex i en solsäng.
Så himla härligt och woopa woopa för dem etc- men vill faktiskt inte att mina barn ska se detta. Snabbt sattes det på film och serverades godis inne- en vanlig måndag
Tyvärr hände det igen när vi satt ute och åt den kvällen... De gick igång på deras/hennes köksbord. Oralt. HUR förklarar man detta för barn 3-6 år?????
Snabbt in igen. Avleda.
Sen dess har jag arbetat proaktivt. Haft på musik ute. Pratat högt. Hängt ut fladdrande tvätt på tork. För att hon ska upptäcka att det bor barn här. Spelade barnmusik på hög volym för att hon skulle förstå att det bor folk här, som dessutom har barn.
Trodde problemet var löst. En vecka senare var det igång igen....
Herregud. Vad göra. Hon är ju förstås fri att göra vad hon vill på sin tomt. Men jag vågar knappt låta barnen bada eller leka på tomten längre.... Funderar på att skriva ett brev och lägga i hennes brevlåda. Med lite humoristisk ton kanske. Vågar inte gå och knacka på och säga detta ansikte mot ansikte.
Behövde bara prata av mig- men tips emottages också tacksamt!