• i-o

Den svenska avundsjukan...

Jag kan inte alls identifiera mig med detta. Varför bry sig om hur det går för andra, det är ju inte andra ens eget liv handlar om och man ser rimligtvis sin egen bild i spegeln, eller hur?
    Upplever man dessa känslor hos sig själv borde man ta sig en funderare på vad det finns att vara avundsjuk på och vad man åstadkommer för produktiv förändring/förbättring hos en själv med det.

• i-o
    lessman skrev 2017-01-28 10:44:26 följande:

Det finns så mycket annat än bilar och resor sommankanbli väldigt avundsjuk på att man inte har. För att ta ett exempel, så har jag själv varit väldigt avundsjuk på alla män som fått bli tillsammans med snygg akvinnor, då har jag alltid tänkt, att en såndär snygg kvinna skulle aldrig någonsin vilja hamig, han såg ju mycket ättre ut änmig, på det sättet kan nog många vara avundsjuka  som aldrig får någon partner. Utlandsresoroch bilar däremot har jag aldrig varit avundsjuk på som andra gör. Jag vet at jaghar aldrig  råd med sådant, så varför då ens vara avundsjuk på det. Men flickväänner hade ja g kunat få, men ingen valde mig. Då kan man med räta bli avundsjuk på andra somalltid får någon.

Du låter bitter. Men sann kärlek är det.
  • i-o
    lessman skrev 2017-01-29 16:38:06 följande:

En del människor har ingenting förutom boende och mat,men inget mer. Då är det väldigt svårt att uppskatta det man har,när man inte har något annat alls, där befann jag mig under många  år, och j ag vet hur värdelöst det livet är.

Det är inte så illa som du framställer det.
Svar på tråden Den svenska avundsjukan...