• seef

Gravidmagen tidiga veckor

Är i v7 nu och min mage är ganska svullen.

Vet att det inte är bebis som syns ännu men tycker ändå det är lite intressant hur magen förändras även dem första veckorna innan riktiga magen kommer.

Hur ser/såg eran mage ut dem första veckorna utav graviditeten?

Vill ni inte bifoga foton så hade det varit kul med en liten text iallafall :)

Kram på er

• Svar på tråden Gravidmagen tidiga veckor
  • Naatta

Shit!! v7 och redan sådär??? Vecka sju syntes ingenting alls på mig!! Jag såg ut ungefär sådär runt vecka 14-15!

• seef

6+3 om vi ska vara exakta, ja det är därför jag är så förvånad och skapade denna tråd!

Haha, dessutom första graviditeten sä har ingen aning om vad jag har att vänta mig när riktiga magen faktiskt kommer.

Men fått höra utav min mamma att hon vart stor direkt när hon var gravid, med svullnaden men magen gick liksom aldrig ner alls innan riktiga magen kom så i värsta fall kommer jag få svårt att dölja de första tiden.

• Anonym (abc)

Fick första frågorna i 8+2. Ibland sväller tarmarna mycket.

• Jag är bara jag

Väldigt svullen, la sig aldrig utan v.9 fick jag första blicken och kommentaren och v.14 gällde mammabyxor.

• Calliope

I denna garaviditeten fick jag stor mage med en gång. Fick frågan om jag var gravid redan i vecka 6. Är gravid med tvillingar så magen har varit jättestor redan från start.

• seef

okej :) tänk så olika det kan vara för alla :)

• ENR

I fredags försvann min svullna mage och idag ser min mage ut såhär. Jag är gravid 9+5 (v.10). Är det verkligen början av min gravidmage? Det går inte att dra in magen (där magen ser lite spetsig ut under naveln). Jag är även öm om något trycker på magen.

Min mamma sa att hennes mage syntes fort och många trodde hon väntade tvillingar. Dock hade de fel, alla tre graviditeter ;)

• Anonym (Lin)
    ENR skrev 2017-03-14 19:56:16 följande:

I fredags försvann min svullna mage och idag ser min mage ut såhär. Jag är gravid 9+5 (v.10). Är det verkligen början av min gravidmage? Det går inte att dra in magen (där magen ser lite spetsig ut under naveln). Jag är även öm om något trycker på magen.

Min mamma sa att hennes mage syntes fort och många trodde hon väntade tvillingar. Dock hade de fel, alla tre graviditeter ;)

Livmodern är fortfarande i bäckenet i v 10-11. Så även om du trycker mellan pubisbenet och naveln så är inte livmodern där. Det är tarmarna som gör magen på bilden.
  • Anonym (L)

Fler bilder? Jag är rätt smal o planerar börja bäbisproduktion i maj, funderar på om det kommer synas på stranden i sommar.. vore kul att se lite exempel.. :)

Svar på tråden Gravidmagen tidiga veckor