Förstahandskontrakt i Stockholm...
Finns det någon här som har lyckats få ett förstahandskontrakt i Stockholm, utan kontakter? Det låter på alla som att det är helt jävla omöjligt.. Jag fick precis en hyresrätt, förstahandskontrakt, centralt i Örebro, detta utan kontakter. Det ända jag gjorde var att intresseanmäla mig på den privata hyresvärdens hemsida, sedan skickade de ca en månad senare ut att de hade en etta ledig och att man skulle höra av sig vid intresse. Snabbt som tusan svarade jag och jag blev då inbjuden på en visning. Gick på visning och nu är lägenheten min. Är det verkligen omöjligt att det kan gå till på samma vis i Stockholm? Fattar att det inte går att jämföra Örebro och Stockholm egentligen, och förstår även att man inte direkt kan få en lägenhet mitt i smeten så lätt.. Men inom ett hyfsat bra avstånd från centrum iallafall, liksom inte Södertälje direkt..mHar nämligen tänkt att flytta till Stockholm i höst i år pga. studier.
Dela gärna med er av era erfarenheter av att hitta bostad i Stockholm, om ni har ett andra/förstahandskontrakt, hur ni fick lägenheten, hur lång tid det tog att få tag på en lägenhet överhuvudtaget (bör jag börja söka nu redan?) och vart i Stockholmsregionen eran lgh ligger :)