storasyster slår lillasyster, orkar inte mer
Nu skriver jag det jag aldrig trodde jag skulle skriva, jag är på väg att ge upp och behöver tips!
Jag har en tjej som snart fyller fyra år. För tio månader sen föddes lillasyster och min dotter har blivit en..riktig skitunge rent ut sagt. Hon smäller till lillasyster för jämnan och ger henne tjuvnyp HELA tiden. Jag försöker vara där och avstyra det hela men när de bor i samma hus är det omöjligt att hålla dem isär jämt.
Ikväll fick stora tjejen fatt i ajax-flaskan (jag vet, skitdumt att den stod så att hon nådde, men jag tänkte inte så långt..) och sen sprutade ungen medlet rakt i ansiktet på lillasyster. Jag som stod vänd mot diskbänken och lagade mat upptäckte först inte vad hon höll på med. Hör bara ett tjut och jag blir sååååå redigt förbannad. Redan skittrött och noll med tålamod, så stora tjejen får gå in på rummet.
Hon kommer ut och får äta efter en stund. När jag står och håller på med disken är det dags för nästa grej. Hon sätter på en hård metallhårklämma runt lillasysters öra. Blir så jäkla förbannad att jag är nära att smälla till ungen.. hon får gå in på rummet igen.
Jag älskar såklart båda mina tjejer. Den stora tjejen är extremt intensiv och kramig, jag ger henne all uppmärksamhet jag kan. Nästan så mycket att jag känner att den lilla tjejen blir lite försummad ibland, för att jag inte hinner mysa lika mycket med henne. Men vad fann ska jag göra med det här problemet?!
När sambon var hemma med barnen EN dag var han helt svettig efteråt för att stora tjejen var på lillasyster konstant. Om det inte är tjuvnyp så är det händer framför hennes ansikte så att hon inte kan se osvosv... Hon hittar alltid något att göra för att få uppmärksamhet lixom.
Tror inte detta är jätteovanligt men har någon något tips att ge? blir såååå gaaaaalen på detta.