• Connie07

Hur ofta ringer ni till barnet?

När ditt barn har sin vecka hos den andra föräldrer ,hur ofta hörs ni?Gäller barn under 10 år.

• Svar på tråden Hur ofta ringer ni till barnet?
  • Femblirsex

Mina barn 8 o 10 hör av sig då och då efter sina behov. Jag hör av mig om jag vill något..

I början tyckte främst min dotter att det bar jobbigt om vi hördes av, hon saknade mig mer då.

Skulle väl säga att det är varannan dag - 1 gång i veckan. Ibland inte alls. Men de veckorna tycker jag är extremt jobbiga

• Kim Possible

Oj, inser att jag inte alls minns hur vi gjorde i detalj, men har för mig att vi överlät initiativet till barnet, dvs han fick ringa den andra föräldern om/när han ville något, bara var lite pratsugen och eller längtig. Vi hade aldrig heller helt fasta tider, så uppstod något eller barnet ville byta mitt i veckan så pratade vi om det. Ibland räckte det med att vi åt middag ihop tillsammans, att den som hade barnfri vecka åkte hem till den andra eller tvärtom, ibland sågs vi ute för en stunds lek eller fika och så var det bra med det. Fokus var alltid att lyssna till och på barnet och att han aldrig skulle känna att någon av oss inte fanns om/när han behövde.

• zemer

Barnen ringer när dom vill, vilket kan bli 1 till 20 gånger på en vecka. Jag/pappan ringer om vi vill nått. Sen ringer vi alltid varje kväll och säger god natt.

• Connie07

Ibland,av olika skäl ,pratar jag inte med barnet på en vecka.Ovanligt?Det känns ju lite konstigt,samtidigt skulle jag inte vilja ringa varje dag.

• Cecese

Mina barn ringer mej när de vill eller så kommer dom plötsligt över. Jag ringer dom om jag har nåt ärende till dom men inte annars. 

• Sisisisi

Oftast inte alls. Jag ringer om det är något särskilt, typ att han ska vara med och bestämma något och jag behöver veta vad han tycker/vill. Ibland pratar vi lite snabbt om hans pappa ringer när de sitter i bilen, han har nåt högtalarsystem i bilen. Han har egen mobil så han kan ringa mig när han vill,men det händer sällan. Sonen är 8,5 år.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • mammalovis

Sambon ringer inte dottern om det inte är något speciellt. Hon hör av sig om det är något särskilt. Däremot har mamman svårt att vänta med besluten tills tösen kommer hem även om hon bara är borta fredag till söndag. Det har inte varit någon större skillnad om tösen varit 8, 10 eller som nu 12.

Svar på tråden Hur ofta ringer ni till barnet?