Idioter på flygplan
Flyger ju lite då och då och stöter inte alltför ofta på lite ohyffsade passagerare. Vissa som snor båda armstöden när man sitter i mitten eller breder ut sig, pratar högljutt, m.m. Barn som kutar omkring utan uppsikt.
www.boredpanda.com/annoying-passenger-shaming-flight-travel-airlines/
Ta bara denna som exempel.
Vi svenskar sägs ju vara för fega för att säga ifrån utan bara ger "onda ögat" eller låtsas inte om det. Själv kokar det i mig när jag ser sånt där. Ett par fötter som dyker upp mellan stolarna, ska man nypa åt och låtsas som ingenting eller snällt påtala för flygvärdinnorna (som säkert har annat för sig), eller hår som medvetet (?) kastas över stolen så ens film blir censurerad. Säga till eller kanske dra lite diskret i hårtopparna?
Åkte en gång långflyg där jag blev väckt av passageraren bredvid som försökte hitta sitt bälte, var långt in på min stol och pillade.
Eller de som prompt ska av så fort de kan. En annan som fått sin stackars väska placerad tio rader bak i hatthyllan får klättra över horder av stressade pax som tror att SNART SMÄLLER DET!
En charterflygning jag åkte så var kabinpersonalen så ignoranta så när maten delades ut var det nån idiot framför som inte brydde sig i att fälla upp stolen. Lyckligtvis var det tomt på sätet bredvid men när flygvärdinnan obrytt går förbi och ser mig försöka få i mig mat med ett säte upp i hakan... tack så jävla mycket...
Så....
Har ni några tips på hur man dealar med dessa idioter på flyg? Eller kanske egna spännande historier (och gärna lösningar) ni varit med om.