• Dodde18

Hon vill inte ha kontakt med mig längre

Hej!

Jag har skrivit här tidigare angående en tjej som jag va intreserad av tidigare i sommras.

Ni kommer säkert känna igen historien men det ända jag vill ha hjälp med är att tolka allt som hon skrev till mig idag.

I sommras så började jag träffa en tjej som jag hade varit lite smått intreserad av tidigare. Allt började med att vi började prata via sociala medier. Efter ett tag så frågade jag henne om hon ville följa med ut på en aktivetet som jag brukar göra på sommaren. Hon ville jättegärna följa med och väl där så hade vi enormt kul tillsammans. Med tiden så blev jag mer o mer kär i henne. Och efter några veckor så bjöd jag ut henne på middag på en fin resturang. Vi hade det väldigt trevligt och vi pratade verkligen om allt. Vi förstod varandra väldigt bra och vi skrattade och skojade. Jag blev också väldigt populär bland hennes vänner under tiden vi lärde känna varandra.

Men det va inte så att det bara va jag som kom med idéer på aktiviteter vi kunde göra ihop. Hon frågade mig om jag ville följa med henne ut på en aktivetet som hon brukar utöva. Men tyvärr så blev det inte av.

Och eftersomdet inte blev av så frågade jag henne om hon ville följa med på picknick. Och det ville hon. Den här picknicken va den absolut romantiska mötet med en tjej som jag någonsin har haft. Hon kom med förslaget att vi skulle ha picknicken på kvällen och kolla på solnedgången vid en sjö. Jag hade med mig en korg med fruktspätt och 2 vinglas som vi drack rosé ur. Det va verkligen jättetrevlig och mysigt. Hon berättade att hon gillar att umgås med mig eftersom att man alltid har kul då.

Allt detta utspelade sig under ca 3 månader, och under hela denna tid så visste hon att jag va lite förtjust/ kär i henne.

Men ungefär 2 veckor efter picknicken så frågade jag om vi skulle ta en fika på stan.

Men då fick jag svaret tillbaks att hon vill sluta att träffa mig eftersom att det är slöseri med bådas tid. Men hon hoppades på att vi kunde vara goda vänner.

Självklart blev jag besviken men eftersom vi hade haft det så kul så trofé jag att vi kunde vara vänner. Men icke sa nicke, efter den dagen så har hon aldrig hälsat på mig när vi har mötts på stan. Jag har frågat henne flera gånger om hon är arg eller tjurig på mig och om det har något med saken att göra. Men hon har hela tiden sagt att allt är lugnt. Vi pratade inte på ca 5 månader efter allt detta. Jag frågade några gånger om vi skulle hitta på något kul men hon sa jämt att hon skulle jobba. Jag förstod att det bara va bortförklaringar men det ända jag har försökt göra är att rädda vår vänskap.

Men idag så fick jag nog, jag frågade om jag har gjort henne något och om det har något med saken att göra varför hon inte hälsar. Hon sa då att hon absolut inte va arg på mig och att jag inte har gjort något. Och sen sa hon att vi inte har en naturlig relation till varandra längre eftersom att vi träffas så sällan. Hon sa även att hon inte har tid att umgås med mig eftersom att hon egentligen är en väldigt osocial person som inte brukar umgås med vänner.

Och då passade jag på att fråga vart hon fick all tid ifrån att umgås med mig i sommras.och varför hon umgicks med mig när hon är en sån osocial person. Men då skrev hon att hon inte har en aning om varför hon umgicks med mig.

Och den meningen när hon skriver att hon inte har en aning om varför hon umgicks med mig sved verkligen till i hjärtat. Jag blev väldigt sårad av att läsa det.

Och det är just detta jag vill ha hjälp med att tolka. Vad menar hon egentligen med det? Och hur kunde allt som va så bra bli så här tråkigt på så kort tid?:(

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hon vill inte ha kontakt med mig längre
  • Anonym (Tyvärr)

Nu kommer jag vara hård, men du behöver det märker jag... Herregud, låt henne vara för fan. Pinsamt hur du håller på och ska ha en massa förklaringar. Släpp och gå vidare istället för att vara en klängig förlorare!

Grundregeln är att man alltid har tid för någon man är riktigt intresserad av. Oavsett hur upptagen man är kan man alltid göra rum för en person man är riktigt intresserad av. Denna tjejen var av vad du skriver riktigt intresserad av dig till en början. Men sedan sket det sig. Du var inte nog manlig i hennes ögon och gav massor av blandade intryck. Romantiska kvällar men du lade aldrig in stöten så istället för att visa vad du ville genom att kyssa henne och sedan ha sex med henne så betedde du dig som en bögkompis.

Du vet att hon är intresserad av dig (vilket garanterat stämmer utifrån det du skriver) men ändå gör du inget?! Klart hon tappar intresset.

Efter ett tag insåg hon att du var allt för mesig, den där initiala attraktionen var då borta och nu är du bara klängig som inte kan läsa henne och förstå att hon inte vill ha med dig att göra. Hon var intresserad av dig som pojkvän men när det intresset var borta var du inte intressant längre. Att hon sade att hon ville vara vän var bara för att göra det mindre olustigt när ni skildes åt.

Jag har också varit ung och gjort precis ditt misstag, men lärde mig efter ett tag att läsa signalerna och vikten av att satsa när chansen ges. Det tar några gånger och för varje misslyckande blir du duktigare och duktigare. Det bästa du kan göra nu är att aldrig mer höra av dig till henne och fokusera på att träffa något annat istället. Lär dig av den här läxan och gör inte om samma misstag nästa gång. Lycka till!

• Anonym (Jess)

Hon var intresserad i början, men sen tappade hon intresset. Vad mer ska stackaren behöva förklara? Låt henne vara och släpp det! Usch vad jobbigt att ha en stalker som inte fattar att det är slut..

• i-o

Låter som en hyckleska av rang.

Skönt för dig att det rann ut i sanden. Hennes förlust, eller hur?

• Kffn19373

Låt henne vara TS, du beter dig som en stalker och visar att du inte alls accepterat hennes beslut att inte vilja bli ihop med dig. Hon är inte skyldig dig några fler förklaringar och hon har dessutom redan sagt till dig varför men ändå håller du på att tjatar. Hon tycker antagligen att du är jättejobbig just nu. Ja, hon kanske var intresserad i början men av någon anledning är hon inte det längre så släpp henne nu. Ta nederlaget och gå vidare!

• Dodde18

Ja jag håller med om allt ni säger. Jag har aldrig varit så kär innan som jag va i henne. Och detta gjorde det extra svårt för mig att släppa henne. Men jag har absolut inte stalkat henne. I början så försökte jag bara att bli vän med henne, men jag märkte att hon inte va redo för det då. Sedan gick 5-6 månader utan att vi hade någon kontakt. Jag trodde att tiden kunde få oss att bli vänner.

Det har varit jävligt jobbigt för mig att gå runt o fundera på allt detta!

Hoppas att jag aldrig blir kär igen!

• Dodde18

[quote=77353551][quote-nick]Anonym (Tyvärr) skrev 2017-01-28 02:18:39 följande:[/quote-nick]

Jag hade berättat för henne väldigt tidigt när vi började träffas att jag verkligen tyckte om henne. Men då sa hon att hon bara ville vara min vän. Men ändå så följde hon med ut på allt detta som vi gjorde tillsammans. Och det va det som gjorde mig så osäker på vad hon egentligen ville. Jag blev för feg för att våga kyssa henne.

Egentligen är jag ingen mesig person. Jag är väldigt rak och ärlig och kan vara lite kaxig, men jag är fortfarande trevlig o glad.

Hon berättade för mig att hon tycker att jag är väldigt mogen jämfört med många andra killar hon känner.

Men jag håller med dig när du säger att hon insåg att jag va allt för mesig. Jag förändrades när jag träffade henne. Jag vet inte varför men jag blev snällare och omtänksammare.

Denna tjej har väldigt länge varit min drömtjej. Vi träffades första gången på en fest, och när jag fick se henne så blev jag genast lite förälskad. Och detta har gjort att jag har blivigt rädd för att "förlora" henne.

Det fanns många anledningar till att tro att hon va intreserad, men lika många anledningar till att tro att hon inte va det. Hon är den första tjejen som jag har "dejtat" på riktigt så jag hade svårt för att tolka signaler.

Du vet att hon är intresserad av dig (vilket garanterat stämmer utifrån det du skriver) men ändå gör du inget?! Klart hon tappar intresset.

Efter ett tag insåg hon att du var allt för mesig, den där initiala attraktionen var då borta och nu är du bara klängig som inte kan läsa henne och förstå att hon inte vill ha med dig att göra. Hon var intresserad av dig som pojkvän men när det intresset var borta var du inte intressant längre. Att hon sade att hon ville vara vän var bara för att göra det mindre olustigt när ni skildes åt.

• Anonym (q)

Du funderar för mycket, helt enkelt. Du har fått svar, nämligen att ni inte kommer fortsätta på något vis, vare sig som partners eller ens som vänner. Hon är tydligen men person som inte har så stort behov av vänner, vad jag kan utläsa. Då får helt enkelt inte plats i hennes liv. Släpp det. 

• Anonym (Tyvärr)
    Dodde18 skrev 2017-01-28 10:50:08 följande:

[quote=77353551][quote-nick]Anonym (Tyvärr) skrev 2017-01-28 02:18:39 följande:[/quote-nick]

Jag hade berättat för henne väldigt tidigt när vi började träffas att jag verkligen tyckte om henne. Men då sa hon att hon bara ville vara min vän. Men ändå så följde hon med ut på allt detta som vi gjorde tillsammans. Och det va det som gjorde mig så osäker på vad hon egentligen ville. Jag blev för feg för att våga kyssa henne.

[...]

Redan där började misstagen. Du ska aldrig berätta för en tjej tidigt att du tycker om henne, det framstår ofta bara som klängigt (precis som ringa/smsa hela dagarna och ge alldeles för mycket komplimanger gör - några väl passande då och då är naturligtvis bra). Låt henne förstå det genom handlingar istället. Genom att bjuda it henne och sedan se till att kyssa henne när du märker att hon är intresserad (vill vara fysiskt nära dig, tar på dig utan egentlig anledning, t.ex. lägger händer på lår/axlar etc).

Många, speciellt tjejer säger väldigt tidigt in att de bara vill vara vänner, detta är helt enkelt en gardering. Hade hon sagt att hon ville ha ett förhållande och du sedan fortsatte som du gjorde (vara klängig och tafatt) hade det ju blivit ännu jobbigare då hon hade behövt göra slut dessutom. Därför ska du aldrig fråga sådant utan istället låta tjejens handlingar tala för sig själv. Handlingar väger alltig mycket tyngre än ord ändå. Dessutom är det ju så att vi människor ibland inte vet vad vi vill, tjejen i det här fallet kanske var osäker initialt också men om ni hade fortsatt att ses och du visat vad du velat med handlingar (kysst henne, börjat hålla hand när ni går, ha sex när ni känt er redo etc) hade hon helt plötsligt blivit säker på vad hon vill.

Sedan oavsett vad feminister och andra säger och hur jämställda vi än anses vara så är det fortfarande så att i dejtande är det i 90-95 % av fallen mannens uppgift att ta initial kontakt, se till att dejter händer de första gångerna, ta första steget till att kyssas samt första steget till att hamna i säng tillsammans. Skippar du något av detta händer det oftast inte.

Du säger att du är kaxig, du skulle ha utnyttjat det istället och under den där picknicken sagt: "Anna, nu tycker jag det är dags att du kommer hit och kysser mig". Rädslan att förlora tjejer (varit där själv) leder bara till att man förlorar tjejer. Det är en ordentlig paradox men så är det.
  • Dodde18

Det som också gjorde att jag blev osäker om hon gillade mig eller inte va för att hon va väldigt seg på att svara på meddelanden. Jag vet att det inte behöver ha något med saken att göra, men det kunde ta flera timmar innan man fick ett svar tillbaks.

Och sen så är hon en tjej som är väldigt populär blan alla killar. Hon ser även väldigt väldigt bra ut, och jag är verkligen inte på samma nivå som henne i snygghet. Så det känns lite konstigt om det nu va så att hon kanske gillade mig och att jag sumpade det genom att jag inte gjorde något!

Kan det verkligen ha varit så?

Anonym (Tyvärr) skrev 2017-01-28 13:11:40 följande:

Redan där började misstagen. Du ska aldrig berätta för en tjej tidigt att du tycker om henne, det framstår ofta bara som klängigt (precis som ringa/smsa hela dagarna och ge alldeles för mycket komplimanger gör - några väl passande då och då är naturligtvis bra). Låt henne förstå det genom handlingar istället. Genom att bjuda it henne och sedan se till att kyssa henne när du märker att hon är intresserad (vill vara fysiskt nära dig, tar på dig utan egentlig anledning, t.ex. lägger händer på lår/axlar etc).

Många, speciellt tjejer säger väldigt tidigt in att de bara vill vara vänner, detta är helt enkelt en gardering. Hade hon sagt att hon ville ha ett förhållande och du sedan fortsatte som du gjorde (vara klängig och tafatt) hade det ju blivit ännu jobbigare då hon hade behövt göra slut dessutom. Därför ska du aldrig fråga sådant utan istället låta tjejens handlingar tala för sig själv. Handlingar väger alltig mycket tyngre än ord ändå. Dessutom är det ju så att vi människor ibland inte vet vad vi vill, tjejen i det här fallet kanske var osäker initialt också men om ni hade fortsatt att ses och du visat vad du velat med handlingar (kysst henne, börjat hålla hand när ni går, ha sex när ni känt er redo etc) hade hon helt plötsligt blivit säker på vad hon vill.

Sedan oavsett vad feminister och andra säger och hur jämställda vi än anses vara så är det fortfarande så att i dejtande är det i 90-95 % av fallen mannens uppgift att ta initial kontakt, se till att dejter händer de första gångerna, ta första steget till att kyssas samt första steget till att hamna i säng tillsammans. Skippar du något av detta händer det oftast inte.

Du säger att du är kaxig, du skulle ha utnyttjat det istället och under den där picknicken sagt: "Anna, nu tycker jag det är dags att du kommer hit och kysser mig". Rädslan att förlora tjejer (varit där själv) leder bara till att man förlorar tjejer. Det är en ordentlig paradox men så är det.

• Anonym (q)

nej du sumpade inget, hon var inte intresserad på riktigt. sluta älta nu så kommer du att må bättre 

• Anonym (Reality check)
    Dodde18 skrev 2017-01-28 01:45:09 följande:

Hej!

Jag har skrivit här tidigare angående en tjej som jag va intreserad av tidigare i sommras.

Ni kommer säkert känna igen historien men det ända jag vill ha hjälp med är att tolka allt som hon skrev till mig idag.

I sommras så började jag träffa en tjej som jag hade varit lite smått intreserad av tidigare. Allt började med att vi började prata via sociala medier. Efter ett tag så frågade jag henne om hon ville följa med ut på en aktivetet som jag brukar göra på sommaren. Hon ville jättegärna följa med och väl där så hade vi enormt kul tillsammans. Med tiden så blev jag mer o mer kär i henne. Och efter några veckor så bjöd jag ut henne på middag på en fin resturang. Vi hade det väldigt trevligt och vi pratade verkligen om allt. Vi förstod varandra väldigt bra och vi skrattade och skojade. Jag blev också väldigt populär bland hennes vänner under tiden vi lärde känna varandra.

Men det va inte så att det bara va jag som kom med idéer på aktiviteter vi kunde göra ihop. Hon frågade mig om jag ville följa med henne ut på en aktivetet som hon brukar utöva. Men tyvärr så blev det inte av.

Och eftersomdet inte blev av så frågade jag henne om hon ville följa med på picknick. Och det ville hon. Den här picknicken va den absolut romantiska mötet med en tjej som jag någonsin har haft. Hon kom med förslaget att vi skulle ha picknicken på kvällen och kolla på solnedgången vid en sjö. Jag hade med mig en korg med fruktspätt och 2 vinglas som vi drack rosé ur. Det va verkligen jättetrevlig och mysigt. Hon berättade att hon gillar att umgås med mig eftersom att man alltid har kul då.

Allt detta utspelade sig under ca 3 månader, och under hela denna tid så visste hon att jag va lite förtjust/ kär i henne.

Men ungefär 2 veckor efter picknicken så frågade jag om vi skulle ta en fika på stan.

Men då fick jag svaret tillbaks att hon vill sluta att träffa mig eftersom att det är slöseri med bådas tid. Men hon hoppades på att vi kunde vara goda vänner.

Självklart blev jag besviken men eftersom vi hade haft det så kul så trofé jag att vi kunde vara vänner. Men icke sa nicke, efter den dagen så har hon aldrig hälsat på mig när vi har mötts på stan. Jag har frågat henne flera gånger om hon är arg eller tjurig på mig och om det har något med saken att göra. Men hon har hela tiden sagt att allt är lugnt. Vi pratade inte på ca 5 månader efter allt detta. Jag frågade några gånger om vi skulle hitta på något kul men hon sa jämt att hon skulle jobba. Jag förstod att det bara va bortförklaringar men det ända jag har försökt göra är att rädda vår vänskap.

Men idag så fick jag nog, jag frågade om jag har gjort henne något och om det har något med saken att göra varför hon inte hälsar. Hon sa då att hon absolut inte va arg på mig och att jag inte har gjort något. Och sen sa hon att vi inte har en naturlig relation till varandra längre eftersom att vi träffas så sällan. Hon sa även att hon inte har tid att umgås med mig eftersom att hon egentligen är en väldigt osocial person som inte brukar umgås med vänner.

Och då passade jag på att fråga vart hon fick all tid ifrån att umgås med mig i sommras.och varför hon umgicks med mig när hon är en sån osocial person. Men då skrev hon att hon inte har en aning om varför hon umgicks med mig.

Och den meningen när hon skriver att hon inte har en aning om varför hon umgicks med mig sved verkligen till i hjärtat. Jag blev väldigt sårad av att läsa det.

Och det är just detta jag vill ha hjälp med att tolka. Vad menar hon egentligen med det? Och hur kunde allt som va så bra bli så här tråkigt på så kort tid?:(

Tack på förhand!

En seriös analys:
    Hon var intresserad i början men kände sen att det inte funkade mellan er, att hon inte hade de känslor hon trodde. Hon vill därför inte umgås då hon inte tycker om dig på det sättet du tycker om henne och att hon känner sig obekväm kring dig pga detta. 

Det kan ske på två sekunder att man känner att man inte klickar, eller att man slutar klicka. Hon vill inte ha dig, hon vill inte såra och säger därför att ni skall vara vänner men hon känner inte ens vänskap med dig egentligen och vill därför att du skall låta henne vara. Så antingen låter du henne vara som en normal och frisk person skulle göra, eller så fortsätter du och agerar som en stalker och är obehaglig och kommer bara stöta bort henne ännu mer!

i-o skrev 2017-01-28 03:37:55 följande:

Låter som en hyckleska av rang.

Skönt för dig att det rann ut i sanden. Hennes förlust, eller hur?

Hon är ingen hycklare bara för att hon inte känner för TS... Hycklare hade hon varit om hon fortsatte trots att hon inte känner något. 

• huskur
    "Så det känns lite konstigt om det nu va så att hon kanske gillade mig och att jag sumpade det genom att jag inte gjorde något!

Kan det verkligen ha varit så?"

Hon följde glatt med på romantisk picknick vid sjö i solnedgången en sommarkväll. Mmmm... Om det varit jag hade jag räknat med minst en kyss. Det gör man nog om man följer med på något sådant. 

Du får nog fundera på om det var henne du var rädd att förlora (genom att inte ta det där steget ), eller om det var DRÖMMEN om Henne. För den skulle du förlorat om ni blivit ett par. Då hade det bara varit verklighet kvar.

• Anonym (Kvinnliga douchen)

Åh, jag får så ont i magen när jag läser det här. Jag var exakt likadan innan jag träffade min man, dock låg jag med killarna och sen fick dom dra för då ville jag inte ha mer med dem att göra. (Jag var verkligen den kvinnliga versionen av en douchebag och om jag har ångest för det idag)

Dock påminner hon lite om mig, det är superspännande i början. Sedan försvinner spänningen, så får man panik och vill bara därifrån. Det absolut värsta jag visste var efterhängsna killar och jag kunde vara fruktansvärt elak när de inte gav sig.

Vad jag råder är att låta henne vara och ut och fiska på nytt. Det finns många där ute :)

Svar på tråden Hon vill inte ha kontakt med mig längre